Gå til innhold

Nå har jeg kjøpt rapsolje og biovit, men....


Benni-min

Anbefalte innlegg

hvor mye rapsolje skal jeg blande i grøten? Like mye som de skal ha av tran? Og det står at de skal ha 10ml biovit, men gjelder det både barn og voksne?

Og skal jeg blande rapsolje i begge posjonene med grøt han spiser til dagen? Skal jeg også blande det i middagene når han begynner med det?

 

Oi, mange spørsmål her, men håper jeg får noen svar selvom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke med rapsolje, men bioviten vet jeg... :) Skal ha full dose, ja, 10 ml om dagen...men du kan godt dele det opp i to doser, så ikke det blir så voldsomt.. Den kan du også blande i grøt, hvis småtten ikke vil spise av skje..men burde ikke være noe problem, da..smaker søtt og godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for hard mage du skal gi olje? Det gjør hvertfall vi med god effekt! Eller kanskje du mener som næringsstoff ja... Dumme meg, leser ikke helt grundig før jeg svarer...

 

Så over til det du spurte om... Synne får olje i begge grøtmåltidene sine. Hun får grøt av 100ml veske, og da blander vi inn ca 1-2 ts olje i hver porsjon, sånn ca...eller en "klunk" om du skjønner.. Helsesøster sa vi skulle prøve oss litt frem med oljemengden for å se hva som passet oss best, men vi gir den med fokus på avføring da, og ikke på "næringsverdi".. Men er vel 5 ml de skal ha av tran, og det er vel 2 små ts det sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...