Gå til innhold

Syk gutt


kinne

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det er første gang jeg skriver inn her. Har en gutt som ble født 9 Juli som nå er syk. Har feber (38,5 før han la seg). Han har kastet opp og har diare. Er det andre her som har eller har hatt det samme? Er det noe spesiellt jeg burde tenke på. Gi vann og pupp selvfølgelig. Noe mer?

 

Dette er faktisk første gang han er syk, og hverken mor eller far liker det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ikke lett med syke små...

 

Har ingen andre tips enn vann og pupp, kanskje paracet om feberen blir veldig høy.. Men er kanskje ikke det beste med diare og paracet..

 

God bedring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. velkommen hit. min lille gutt har hatt omgangssyka for ca 14 dager siden. han ville ikke ha noe mat på 1 uke, drakk litt vann bare. så det holder nok med venn og pp, men du kan prøve og blande farris og eplemost 50/50, rist ut kullsyra. skal hjelpe på kvalme sa de på legevakta til meg.

ellers fikk jeg beskjed om og gi saft pga sukkeret i den.

go bedring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mer på at den kommer fort ut igjen jeg om man har diare... Har ingenting å si så lenge den får sitte der lenge nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke så mye om dette, men har notert meg følgende tips fra internett:

Kok 500 m vann og tilsett 1/2 teskje salt og 4 teskjeer sukker. Eller kjøp ferdig blanding GEM collet fra apotek.

Gi 2-3teskjeer biola X fl pr dag

1 flaske farris blandes med 1/2 flaske eplemost

 

Tror jeg leste dette en plass på din Baby sidene, men husker ikke hvor. Men om det kun varer en dag eller to så holder det nok massevis med vann og pupp vil jeg tro. God bedring til gutten din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen inn til disse sidene her! :o)

Kjedelig når de små er syke, liker ikke selv heller når gutten min er syk!

 

Det viktigste når de har feber og oppkast/diare er å passe på at de ikke blir uttørket. Fordi de er så mye mindre enn det vi er, så kan de bli raskere uttørket enn oss. Så det aller viktigste du gjør er å prøve å få i ham bittelitt væske og så må du passe på at han har 5-6 våte bleier i døgnet!! Ellers har du fått litt andre gode tips her!

 

Riktig god bedring til gutten din! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit!!

 

Signerer over med å tilby drikke i små porsjoner, og gjerne en blanding av farris og eplemost (da får du et riktig forhold av salter og sukker). For mye søtt kan gjøre de kvalme igjen (fordi magesekken jobber saktere når det er mye søtt innhold). Man behøver ikke gi paracet ved feber 38.5, så fremt ikke barnet er skikkelig utilpass grunnet den feberen. Det er allmenntilstanden til barnet som avgjør om det er nødvendig med paracet. Om barnet har diare gjør det jo litt vanskeligere i forhold til stikkpillene, men om du setter en rett etter en runde med diare er det kanskje en halv time til neste runde - skulle holde det:-) Er du i tvil om stikkpillen ble absorbert eller ikke regner du den som absorbert.

 

God bedring til lillegutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...