Gå til innhold

Hva ville dere gjort??


Gjest

Anbefalte innlegg

Jenten vår har aldri vært på overnatting uten oss, men synes at det snart er på tide at vi kan få oss en fest eller noe annet sosialt.

Hun er en smule skeptisk, men liker seg godt med besteforeldre. Når vi var på hytten ville hun ikke ligge i reisesengen, men ligger i den her hjemme.

På hytten måtte vi ta henne mellom oss i sengen tilslutt!! Bør jeg forsøke å la henne ligge der? Hadde evt. lagt henne før jeg gikk. Jeg er nok litt hønemor, men tenker egentlig mest på min gamle mor hvis hun holder liv i leiren hele natten..

Bør jeg bare forsøke eller vente? Leste litt på skravla at de bør "lære" seg å ligge borte, hva mener dere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal til Riga om to måneder...og da skal snuppa bli passet av besteforeldrene fra fredag til søndag... Men de kommer til oss og passer, så det skal være så mye kjent som mulig. Få ligge i egen seng, stelles på eget bad etc... kanskje dere kan prøve en kveld først? At dere er der, men at bestemor legger? Sånn at dere kan steppe inn før det blir helt krise? :)

grunnen til at jeg vegrer meg for å dra ut nå er at hun ikke drikker noe annet enn pupp...håper det ordner seg før mai...ellers må jeg jo bare pent bli hjemme... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hadd Patrick på overnatting enda. Men har overnattet borte med han,og det er ikke noe problem å få han til å sove i reisesengen. Men jeg er redd for at han skal våkne etter at han egentlig har sovnet for kvelden,og ikke ville legge seg igjen. Min mor har enda barn hjemme selv på 5 og 7 år,å da er det ikke nå særlig visst han holder hele huset våken til langt på natt.

 

Men visst hun sover i reisesengen hjemme,så blir det nok å gå fint hos besteforeldrene å. Hun trenger sikkert bare litt tid til å bli vant med en ny plass å sove. Så visst dere tar ett par prøve runder først,så hun blir litt kjent med å sove der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest litt av den diskusjonen der, men vet ikke helt om jeg er enig i at barna absolutt bør trenes på å sove alene borte... Det er litt av den samme diskusjonen på Småtroll, og der syntes jeg "april" hadde et sånt godt innlegg! :o)

 

Men om du har lyst på en utekveld for din egen skyld, så skjønner jeg det, altså. Men jeg mener at du ikke må gjøre det for babyen skyld, om du forstår hva jeg mener? :o)

 

Jeg tror i hvert fall at jeg hadde tatt en prøvenatt. Du og datteren din kan jo sove hjemme hos moren din begge to, så ser du jo hvordan det hadde gått. Eller så kunne datteren din ligge der mens dere er ute på sosialt og så kan dere/du dra dit og legge dere for natten i stedet for hjem... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest litt av den diskusjonen der, men vet ikke helt om jeg er enig i at barna absolutt bør trenes på å sove alene borte... Det er litt av den samme diskusjonen på Småtroll, og der syntes jeg "april" hadde et sånt godt innlegg! :o)

 

Men om du har lyst på en utekveld for din egen skyld, så skjønner jeg det, altså. Men jeg mener at du ikke må gjøre det for babyen skyld, om du forstår hva jeg mener? :o)

 

Jeg tror i hvert fall at jeg hadde tatt en prøvenatt. Du og datteren din kan jo sove hjemme hos moren din begge to, så ser du jo hvordan det hadde gått. Eller så kunne datteren din ligge der mens dere er ute på sosialt og så kan dere/du dra dit og legge dere for natten i stedet for hjem... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...