Phoebe Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Er det noen typer allergimedisin vi gravide kan bruke? Jeg har pollenallergi, samt litt allergi mot høy, hest, hund osv osv... Blir gal av å klø og nyse hvert 5.min!!
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Hei Det er i alle fall en del som ikke anbefales for gravide, jeg er allergisk mot støv og katt men bruker ikke faste medisiner. De jeg tok en gang i blandt måtte jeg slutte å bruke. Prøv å spørre på apoteket, evt. om du har navn på noen typer du er kjent med kan du sjekke med Felleskatalogen.no, der ligger det informasjon om bruk etc.
Froske Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Du kan bruke bl.a. polaramin, tror du må få det på resept. Tror det er flere av de "gamle" førstegenerasjons allergimed du kan bruke. Ulempen med disse er at de har rød varseltrekant, dvs du kan bli litt trøtt og ikke kjøre bil osv. Men med litt planlegging kan de tas på kvelden, så kanskje du t.o.m. kan få en god natts søvn selv om det begynner å nærme seg termin... Lykke til!
mona_k og lille brage;) Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 jeg ble i sommer bitt av et insekt kleg kansje ? hehe.. tålte det ikke og fikk allergi medisin som heter (phenamin) tror det skrives sånn.. vet det er ganske vanlig å bruke under graviditet =) noen får det også som sovemedisin under graviditet for en av bivirkningene er at du "kan "bli trett av den.. du burde spøre legen din om medisiner eller råd, vis du ikke føler deg så bra =) lykke til =)
lettereforvirra Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Vet dere hvordan det er i forhold til amming? Jeg fikk ingen tabletter av legen min i fjor da jeg ammet og slet skikkelig under pollensesongen. Var inne hele sist fjor sommer... nå gruer jeg meg bare til neste sommer og ny ammerunde. Jeg er kjempeallergisk for gress og støv.
Froske Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Sist jeg ammet fikk jeg beskjed om at jeg hverken kunne bruke zyrtec, som jeg bruker til vanlig, eller polaramin, som jeg bruker under graviditet, men husker ikke hva de jeg fikk heter... Må sjekke det snart, er jo snart (håpehåpe snart..) aktuellt igjen...
lettereforvirra Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Åja! Det hadde vært helt supert altså!!! Jeg har egentlig bare gruet meg til sommeren jeg fordi jeg blir så dårlig om jeg ikke får medisin. Tusen takk:)
smilejenta Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Du må vel t legen uansett å få resept, så kan jo spørre der...
lettereforvirra Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Ja,men legen sa til meg at der ikke fantes noe jeg kunne ta mens jeg ammet så det hadde vært fint om jeg hadde noe å slå i bordet med. Det var poenget mitt..
tina 79:) Skrevet 7. mars 2007 #10 Skrevet 7. mars 2007 Jm sa til meg at jeg iallefall kunne bruke øyedråper og nesedråper, siden de ikke skal "inn i kroppen", jeg har kraftig bjørkepollenallergi, og gruer meg til april/mai. Da er jeg høygravid, så jeg kommer sikkert til å være veldig takknemlig for alt jeg kan ta. Men snakk med JM og lege, de vet best!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå