Karija Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Jeg tror jeg har fått en tett melkegang like utenfor areola på oversiden av det ene brystet. I hvert fall er det en liten klump der. Er det noen som har tips om hvordan jeg evt kan få åpnet melkegangen ved hjelp av elektrisk pumpe. Går det an å sette pumpa på skakke en eller annen vei for å få åpnet melkegangen? Har Medela Swing.
Expat Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Er du sikker på at det er en melkegang og ikke en montgomerykjertel? De sitter som en krans ved utsiden av areola og kan bli tilstoppet, nærmest som en kvise?
Karija Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2007 Hm... Har ikke hørt om den type kjertel, men klumpen kan jo forsåvidt ligne en underjordisk kvise. Har ikke noen "kvise" oppå huden. I går var et lite parti rundt klumpen hardt og rødt. Etter amming opp-ned og pumping, sitter jeg igjen med en nokså liten klump i ytterkanten av areola. Hvordan får man åpnet montgomerykjertler, da?
Expat Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Det du gjør nå er flott! Du kan godt bløte opp med en kompress med saltvann (laget så det smaker som tårer) på før amming. Blir det ikke bedre og bedre hør med legen din om du kan få en krem på.
Karija Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2007 Thank you. Synes jeg har hatt nok ammeproblemer, så håper dette ordner seg...
nattinatt Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Hallo Expat,kan det saltvatnet på brystvorta åpne på tette mjelkeganger??Og forresten,no går eg rundt med hengepupper,altså minus bh,he he,og det har faktisk hjulpe!!!Nesten ikkje hatt tette mjelke ganger etter det.For hos meg er det rundt brystvorta det har tetta seg mest,og i bhen så ligger vorta vendt mot eine sida,mot der det tetter seg.Eg las tipset her inne,og det var slett ikkje dumt.Anbefales!!
Expat Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Det kan hjelpe på hvis melkegangen vokser igjen (melkeblemme). Bretta over brystvorten! Aua, har litt frøkenpupper selv, såpass har jeg ikke tenkt over en gang! Snakk om å få knekk på en gang...
nattinatt Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 He,he,heldig du då! Det viser iallefall kvite prikker fleire plasser,av det kolesterolet,og får klemt ut litt enkelte plasser.Gjerne lettere med å få ut de og då med saltvatn?
Expat Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Det burde hjelpe litt. Du kan også bruke en varm klut som starthjelp da. Tar du lecitin nå?
nattinatt Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 ja,eg tar de heile tida,mjelka renner mykje lettere på det treige brystet og då.Og det er ikkje det med mest klur.Ei stund ville han slutte med det,men det kom seg etter eg starta med Lecitin
Karija Skrevet 7. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2007 Jeg har også begynt med Lecitin, men kapslene inneholder 500 mg pr stk. Har derfor problemer med 3x1200... Tror dere det holder med 2x1000 og 1x1500 pr dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå