Gå til innhold

Hodet festet - hvor lenge til fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe statistikk eller erfaringer på hvor lang tid det kan ta fra hodet er festet til fødselen er i gang??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om noen statistikk, men med min første så festet hodet seg i uke 32 (tror jeg) og han ble født i uke 41+0. Andre gangen så er det ikke vanlig at hodet fester seg så veldig lenge før fødselen, hos meg så gjorde det et par uker før. Tredje gangen husker jeg ikke...................

Skrevet

Nei dette varierer veldig. Vet ikke om noen statistikk jeg, men da jeg fikk mitt første barn så festet hodet seg tidlig, ca uke 30. Likevel kom ikke ungen før 11 dager etter terminen.

Nå som jeg er andregangsfødende har hodet ennå ikke festet seg, er i uke 35. Det er da vanlig at hodet ikke fester seg før fødselen da det allerede er "banet vei" for at ungen skal komme ut.

Skrevet

ungen min festa hue i uke 32, men ikke født ennå gitt...

36+6

Skrevet

Hei! Jeg fikk høre fra legen min i går, at det var vanlig alt fra at hodet festet seg tidlig, til at man gikk i fødsel uten at det var festet. I tillegg var det slutt på at man skulle legge seg ned og ringe ambulanse dersom vannet gikk og det ikke var festet, sa hun. Det var gjort mye forskning på det de siste årene, og ingen ting tydet på at det var stor risiko ved å føde uten at hodet var festet.

Så dessverre, ingen fasitsvar på dette heller..... :-p

Skrevet

Vet ikke om det fins noen statistikk,men i mitt første svangerskap festet hodet seg iuke 29,og jeg fødte 39+2.

Skrevet

Jeg hadde samtale med fødselslege på Ålesund sykehus der jeg skal føde. Hodet til babyen min er ikke festet og fikk beskjed om å legge meg ned hvis vannet skulle gå, ringe føden og de ville sende en ambulanse. Det har skjedd at kvinner har kommet på føden med navlestrengen mellom beina før barnet fordi de ikke visste at de skulle legge seg ned.

Rart at legene har forskjellige meninger om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...