Gå til innhold

Juni: Hva er minimum mengde fast føde de bør få i seg pr døgn?


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Med andre ord; Hvor mange skjeer grøt er det vits å kjempe for å få i henne? Hun spiser bortimot en halv porsjon før det begynner å gå trått. Jeg får som regel i henne resten med mye triks&lureri, men er det nødvendig å stresse med det...? Middagsglass er det knapt 2-3 skjeer før hun er lei. Hvor mye bør de minimum spise om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan egentlig ikke svar d men, e hadd samme problemet og da sa HS at vess han ikke vil ha grøt så va da ikke nå vits i å tving da i han og at vi kun prøv m brødskive.

så no går da på heimelaga brød og middag, han nekta å spis fra glassan, men e kjempe gla i middag som e laga..

 

Einast e va bekymra over m at han spist brødskive i forhold t grøt va om han fikk i se nok veske i løpet av en dag, d som skjedd va at produksjon min gikk opp også ned igjen da han begynnt å lik vann ( etter litt om og men)

 

:) her va no hvertfall mi erfaring m grøt problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke svare deg på minimum matinntak, men vet at gutten min spiser veldig i rykk og napp. Han hadde en periode der han stadig satt ny rekord både i grøt- og middagsspising, mens enkelte dager innimellom spiser han nesten ingenting. Får bare i ham noen få skjeer med grøt og middag, og nesten ikke pupp. Første gangen det skjedde prøvde jeg med all slags mat; middagsglass, hjemmelaget mat, brødskive, fruktmos osv. Men etterhvert har jeg innsett at det ikke er noen krise, og prøver å ikke stresse med det. Innbiller meg at han har vokseperioder der han trenger mer mat, og likedan dager hvor han rett og slett ikke er så sulten. Så lenge jenta di ikke virker slapp eller syk, tror jeg ikke det er noe som helst grunn til bekymring!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...