Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 hei -jeg planlegger en reise med flyreise på ca 3-4 timer.Er i uke 31 og har gjennom hele svangerskapet hatt litt høyt blodtrykk. Sist jeg var hos legen var blodtrykket på 140/80. Noen som vet som dette er skadelig/problematisk på noen måte?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 For å få lov til å fly i 3 trimester, må du ha med en legeerklæring til flyselskapet, som bekrefter at du får lov av legen til å fly. Så du må nok ta opp dette med legen din, for å finne ut om det er lurt.
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 jeg skal ut å fly imorgen, er 32 uker og legen sa det er bare å reise. ca 2,5 timers flytur med Norwegian. står på siden til norwegian at en ihvertfall kan fly inntil fire uker før termin
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Fløy Norge-California i uke 30. Hadde med legeattest i tilfelle det skulle bli spurt etter det (KLM krever legeattest etter uke 28), men innenlands kan du fly til uke 36 uten legeattest. Jeg ville imidlertid spurt legen pga høyt blodtrykk. Ellers er jo gode råd å bruke støttestrømper, drikke mye vann, gjøre fotgymnastikk + opp å gå i midtgangen hver time. (Er jo litt ekstra utsatt for vene-blodpropp både pga svangerskap og høyt blodtrykk, greit å ta noen enkle forhåndsregler for å minske risikoen.)
Nå blir det to :-) Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Hvis du skal fly innenlands (som du kanskje ikke skal siden det er 3-4 timer...?) trenger du ingen legeerklæring. Jeg har flydd både i uke 26, 28, 30 og 31 uten å bli spurt etter noe slikt. Utenlands fløy jeg ca i uke 26, og heller ikke der ble jeg spurt om legeerklæring. Om du bør unngå flyturer pga. høyt blodtrykk er nok legen den beste til å svare på, jeg har ikke erfaring med det. God tur - hvis det blir!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå