Gå til innhold

Dere som ikke gir saft eller brus.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eline er 13 mnd. og får IKKE saft og juce hverken voksen drikke eller type Nestle.

Hvorfor ikke: jo, fordi vi drikker ikke juce og saft selv.

Hun er veldig ivrig på te koppen min så ja, hun har fått smake søt drikke men passer på at det kun er veldig lite igjen som hun får.

Cola glasse mitt har hun faktisk ikke vist innteresse for, om det er den mørke fargen eller ei skal være usagt.

Vi har 2 glass med saft/juce fra Nestle i skapet som hun skal få neste gang hun har feber ( skjer med jevne mellomrom) da drikker hun litt lite synes jeg.

Hun får med andre ord kun vann og melk og ja, noen slurker god søt te noen få ganger i uka.

Får frukt og da synes jeg ikke hun trenger saft eller juce i tillegg enda.

Fortsetter under...

Skrevet

Sønnen kan få et lite glass saft eller juice innimellom. Men brus får han ikke! Han har fått smake men det har skjedd max 2 ganger. Han er mest glad i melk så hvis han skal ha noe annet enn vann er det melk han får.

Skrevet

Dattera vår er 17 mnd og hun får saft. vet jo at det er sunnest med vann og gir henne masse av det, men hun drikker mer når hun får saft. Viktig med masse væske og da gir jeg henne saft i tutekoppen.Hun får smake brus også, men da fra våre glass somoftest.

Skrevet

Gir kun vann å drikke til minstemann på 11mnd. De to eldste drikker i hovedsak vann, slik som meg. Dette gjelder også i helger. Da eldstemann har vært endel plaget med uforklalig oppkast, ble vi anbefalt å kutte ned på melk som drikke. Etter dette ble gjort, forsvant oppkasten helt. Vi er derimot veldig påpasselige med å gi dem syrnet melk og youghurt og andre kasium kilder.

Det hender de får rene juicer i helgene, og brus får de i bursdager og til jul. Slik har det liksom alltid vært hos oss, og det er det de er vant til. Dersom vi er på middagsbesøk og det blir servert brus, pleier de å be om vann etter å ha drukket et glass brus. Dette tyder jo på at de liker vann og da ser jeg ingen grunn til å forandre det mønsteret! Så her blir det brus/ saft cirka en gang i mnd!

Skrevet

Nå kommer jeg til å få pepper her... Er tydelig vis den eneste "svake" her på småtroll 1-2! (tviler på at alle her snakker sant, men)

Guttungen min på 20 mnd får eplejuice til middag isteden for melk, for det vil han ikke ha lenger. Vann drikker han masse av ellers på dagen. Brus og litt lørdagsgodt får han på lørdager som regel etter middag... Er vi borte får han litt brus eller saft og kake på søndager... (når jeg snakker om brus er det i en liten Avent kopp)

Han prøver seg når han ser en brusflaske i ukedagene, men får aldri! I butikken kan vi fint gå forbi både godteri og brusdisken uten at han reagerer! Det vi ikke kan gå forbi er brødskjærermaskina! Han får noen ganger skalken etter at vi har skjært opp brødet... hehe

Så, jeg ser rett og slett ikke problemet i at han får noe godt i helgene nå han spser sunn og god mat i uka! Han er slakn og fin og tennene pusses hver dag...

Men det er meg, da...

(signerer til og med med nick) hehe ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...