Gå til innhold

klarer aldri å slutte med disse holdningene

Anbefalte innlegg

Slutt å syns synd på dåkke selv. Dåkke e voksne folk som kan ta egne valg. Valg som er best for dåkke sjølv og de rundt dåkke. Har som sagt røyka i ti år...ja det var vanskelig å slutta, men dette svangerskapet ville eg ikkje gå rundt med den dårlige samvittigheten hver einaste dag. Eg slutta når jeg var sju uker på vei ( er nå 14 uker )Under de to andre svangerskapene satt jeg også sånt som dåkke... tok til meg alle utsagn om att det ikkje er så farlig å røyka, iverfall ikkje hvis en kun tar ett par røyker til dagen!!!! Dette er kun påstander som letter på samvittigheten, de har ikkje hold i virkligheten. Finnes det litteratur som kan bevise att sånt er det??

En finne kun det motsatte!!!!

Stå på

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed fra både lege og jordmor at så lenge jeg klarer å kutte ned på røykingen så er det bra. Det værste jeg kan gjøre for mitt barn er å stresse med å slutte. Skader barnet i det lange løp det også. Jeg trenger ikke lete etter unnskyldninger for å lette på min samvittighet. Jeg vet at det ikke er bra å røyke, men det er mitt valg. Kjempe flott at du har klart å slutte, det står det respekt av! Men synes det blir feil av deg å rakke ned på andre som er i samme situasjon som du har vert i tidligere! Det er ikke alle det ligger like lett for og alle har forskjellige livssituasjoner!!

Hei!

Eg meinte ikkje å være dømmende for noen, men ville bare få frem att mange bruker disse undskyllingene- der iblant meg. Ønsker berre å påpeke att en får det mye bedre med seg selv når en klarer å slutte å røyke. Eg vil påstå att det ikkje er noen som ønsker å røyke når en har en baby i magen. Den dårlige samvittigheten de fleste har når en røyker kan heller ikke være bra for babyen. Det er jo en form for stress det og........

Eg har kun vært uten røyk i sju uker( 14 uker på vei ) så for meg er det en form for terapi å skrive inn litt meininger her.

PS En av fordelene er att lukte sansen er bedre og att en ikkje stanke røyk!!!!!!!

Det er litt teit å si at ikke røykerne som skriver innlegg her rakker ned på de som ikke klarer å slutte.... det som blir galt er jo alle de tåpelige unnskyldningene dere kommer med for å ikke klare å slutte...

er klart at vi ikke røykere har meninger om det å røyke i svangerskap, og jeg vil oppfordre alle til å gå i seg selv og ta et valg om å slutte og stå for det...

At du velger å røyke er ok, vi er bare lei av de som sutrer og sier at det er så mye verre for de å slutte enn det er for andre.

Jeg syntes det var et HHHH¨å slutte, men det er verdt det..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...