Gå til innhold

Paracet-tenner - hvor høy skal terskelen være for å gi det?


Hoppetussa

Anbefalte innlegg

Nå er den andre midterste tanna oppi gommen på vei opp, hun har sovet en halvtime i dag, stakkars, og er litt plaga. Jeg tenker særlig på i natt, om hun ikke vil sove pga tennene, er det riktig av meg å gi henne en paracet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En liten en på fanget mitt, ikke lett å skrive... :o)

 

Men jeg har veldig lav terskel... Har gitt en gang i dag, vurderer en gang til senere om han kommer til å våkne og plages. (Kort tid siden jeg ga sist, ellers hadde jeg gitt til sengetid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg liker ikkje at jenta mi skal ha da vondt for dei tenna som e på vei og ikkje vil opp, så eg gav ho ei stikkpille på søndagskvelden for eg såg ho ikkje hadde da godt... du ser da an sjøl ka du gjer, da du føle e rett da e som regel rett, ingen kjenner ditt barn bedre enn du sjøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gitt ved noen av tennene, jeg.. Hun har vært litt sutrete, men det går over med kosing, så da prøver jeg å styre unna paracet. Men, hvis hun hadde hatt feber hadde jeg helt klart gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vært redd for å gi paracetamol, og har gitt det når de har vært plaget med tenner el. lignende. Paracetamol er både febernedsettende og smertestillende. De har godt av en god natts søvn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte HS om akkurat dette med tenner og når jeg kunne gi paracet. Mange mener jo at man ikke skal gi paracet,så fremst barnet ikke har feber.

Men helsesøster sa at hvist tenne plagde han veldig og han ikke fikk sove og våknet ofte,så sku jeg bare gi han paracet. Dem trenger en god nattsøvn,å så slutter det jo å gjøre vondt for en stund:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...