Gå til innhold

September: grøt med smak...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg gir 2 grøtmåltider til dagen. Varierer mellom maisgrøt og ris&havregrøt. De siste ukene har jeg hatt oppi litt fruktmos, for å sette litt mer smak på grøten. Så kom jeg på om det kanskje er dumt å venne han til den søte smaken som frukt ofte gir? Er det å gi babyen dårlige vaner i forhold til senere, når det gjelder godteri og søtsaker?

Han spiser også et måltid med grønnsaksmos, og det elsker han også, selv om det ikke er noe spesiell søtsmak i det..

 

Hva tror dere? Tilsetter dere noe i grøten, eller gir dere den bare "plain"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er dte plain, men vi gir hirse, synes den er mye bedre. Skal gi litt spelt nå(6 mndsgrøt). De sier jo at fra 6 mnd trenger de litt frukt, trenger litt ekstra c-vitaminer for å kunne ta opp jernet. Det er derfor grøtene er tilsatt frukt. Men jeg tror jeg kommer til å gi det som dessert, kanskje... Har ikke helt bestemt meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg moser en banan i eller river et eple - så er det litt smak i men ingen sukker (lager for det meste hirsegrøt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppskrift på grøt av hirseflak, men finner det ingen steder. Hvor selges det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helsesøster sier at det er bra å tilsette litt frukt, for det hjelper kroppen å ta opp de viktige vitaminene i grøten.... men går jo an å bytte lit på da.... så lenge han liker grønnsaksmosen, som ikke smaker så mye, så går det vel bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tilsetter ingenting. Har en venninne som har tilvendet sønnen sin det og han vil ikke nå spise grøten uten noenting i:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...