Gå til innhold

September: grøt med smak...

Anbefalte innlegg

Jeg gir 2 grøtmåltider til dagen. Varierer mellom maisgrøt og ris&havregrøt. De siste ukene har jeg hatt oppi litt fruktmos, for å sette litt mer smak på grøten. Så kom jeg på om det kanskje er dumt å venne han til den søte smaken som frukt ofte gir? Er det å gi babyen dårlige vaner i forhold til senere, når det gjelder godteri og søtsaker?

Han spiser også et måltid med grønnsaksmos, og det elsker han også, selv om det ikke er noe spesiell søtsmak i det..

Hva tror dere? Tilsetter dere noe i grøten, eller gir dere den bare "plain"?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8512659-september-gr%C3%B8t-med-smak/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er dte plain, men vi gir hirse, synes den er mye bedre. Skal gi litt spelt nå(6 mndsgrøt). De sier jo at fra 6 mnd trenger de litt frukt, trenger litt ekstra c-vitaminer for å kunne ta opp jernet. Det er derfor grøtene er tilsatt frukt. Men jeg tror jeg kommer til å gi det som dessert, kanskje... Har ikke helt bestemt meg:)

helsesøster sier at det er bra å tilsette litt frukt, for det hjelper kroppen å ta opp de viktige vitaminene i grøten.... men går jo an å bytte lit på da.... så lenge han liker grønnsaksmosen, som ikke smaker så mye, så går det vel bra:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...