petronella_78_med spire =) Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Har i dag vært hos legen, etter å ha hatt smerter i magen i ca. en uke. På innvendig UL kunne legen konstatere en cyste på ca. 5 cm..., og jeg har nå fått henvisning til sykehuset for videre utredning/sjekk. Skal på sykehuset om ca. 5-6 uker. Skulle visstnok få en kikkhullsundersøkelse. Er det noen her som har vært gjennom det samme?...og kan forklare meg hva jeg har i vente? Ble så "overrasket" da jeg var hos legen, at jeg glemte å spørre eksakt hva som vil skje. Fikk iallefall med meg at de på sykehuset skulle sjekke hva slags cyste det var, samt sjekke om egglederne var åpne. Har aldri vært på sykehuset eller fått utført noen form for inngrep tidligere, så jeg er litt småbekymret...selv om legen sa at det ikke var noe å være bekymret for... Noen som har vært borti noe lignende?
*Bea* & bitteliten Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Hei. Tror dette kan gjøres på litt forskjellige måter - men her i i alle fall sånn det ble gjort med meg: Jeg har operert bort en cyste som var på den ene egglederen min. Den var ca 8 cm i diameter. Det ble gjort med kikkehullsoperasjon. Hos meg gikk de da inn i 3 "hull" - de gikk inn i navel, samt i 2 små hull de laget rett under "trusekanten". Jeg fikk narkose og merket ingen ting. Hullet i navelen er ikke synlig etterpå i det hele tatt (ser det litt med en gang). De to andre hullene var på ca 05,x 0,5 cm og de små merkene etter operasjonen er i dag nesten ikke synlige i det hele tatt. Er ikke noe å bekymre seg for Kjekt at du får med sjekk av at du har åpne eggledere på kjøpet da Lykke til - det går nok veldig bra!
petronella_78_med spire =) Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2007 Takk skal du ha. Jeg var på undersøkelse på Volvat i dag, og de er veldig flinke der På henvisningen satt hun opp at de skulle sjekke eggelderne også, slik at jeg skulle slippe ekstr 5-6 uker med venting senere... Bekymrer meg litt, noe som jo er naturlig for noe man ikke har vært utsatt for tidligere..., men det skal nok gå bra.
*Bea* & bitteliten Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Ja, jeg vurderer å bestille time på Volvat selv nå. Har prøvd å bli gravid veldig lenge og begynner å bli lei. Får liksom ikke slappet av fordi jeg engster meg litt for at noe er feil. Hvis de ikke finner noe feil på utredningen tror jeg kanskje at jeg klarer å slappe av litt mer med denne prøvingen Håper de finner at alt er bra med deg og at du snart blir gravid da
Suss@ med 3 gutter Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 hei. jeg var og på undersøkelse og de fant en syste på 36 cm i diameter... jeg tror han må ha sagt feil for det er jo helt sykt.. jeg så den og den tok halve magen min,,.. jeg glemte og å spørre hva som skjer for jeg ble litt forskrekka.. men skal på sykehuset i morgen. men det som er bra att nå får jeg begynne på full utredning.. nå vet jeg vertfalt att det er nooe galt att og att jeg kan få hjelp til bli gvavid,og ikke bare meg som er manisk i huet.. det hørtes litt rart ut når jeg skrev det, men veldig fornuftig i huet mitt:)
petronella_78_med spire =) Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. mars 2007 Ja, det er greit å få sjekket ut ting. Man kjenner det jo og på kroppen at alt ikke er som det skal. Jeg merket at jeg begynte å få litt småvondt i magen, på venstre side langt nede (ved eggstokkene), samt at det begynte å komme litt brun utflod, som følge av en mindre blødning (utenom TR). Jeg og sambo har forsøkt i snart et år å bli gravide, uten hell. Har i tillegg vært plaget av veldig uregelmessige mens-sykluser, noe hun legen på Volvat mente kunne komme av hormonene i cysten. Håper nå at alt skal ordne seg, og jeg ser faktisk lysere på sakenes tilstand nå, etter jeg har fått "summet meg" litt. Suss@, skriv hvordan det gikk på sykehuset etter du kommer hjem da. Håper alt ordner seg. Er jo kanskje greit at vi som er i "samme båt", kan følge hverandre opp litt.
Suss@ med 3 gutter Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 ja et skal jeg gjøre, jeg har hatrt skikkelig vondt det var sånn jeg merka det, kunne ikke gå på jobb engang, og all blødning har uteblitt denne mnd, så da fikk ejg time på dagen hos gyn.. men jeg kan jo falktisk kjenne att et re noe der inne, akkurat som det presser skikkelig på ventsre side.. men så lenge du måtte vente på å komme på sykehuset!
Suss@ med 3 gutter Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 oj hehe, masse skrive feil ja, må nok holde neg til data eller tv, ikke begge,,hehe:)
petronella_78_med spire =) Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. mars 2007 Ja, det kunne ta alt fra 4-6 uker sa hun... Det var en mening med at det skulle være såpass med tid til også tror jeg, for hun nevnte at cysten også kunne gå bort av seg selv...Spørs hva slags cyste det var visstnok. Hvor lenge måtte du vente for å komme på sykehuset? Jeg har også ganske vondt til tider. Det kommer og går. Akkurat som sånne kramper...Ikke særlig lysten på f.eks sex osv for tiden... Men jeg har helvdigvis en forståelsesfull kjæreste. Skal du dra på sykehuset alene? Blir man sykemeldt etter en slik operasjon??
Suss@ med 3 gutter Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 jeger sykemeldt jeg, og han legen min sa att det kunne bli litt ubehagelig framover, så jeg har fått smertestillende og og sykemeld.. jeg skal på sykehuset i morgen og ta masse tester.. ja jeg har så vondt att jeg nesten ikke kan gå til tider, det er ikke noe gøy men nå vet jeg vertfalt hva som er galt,, vi har og prøvd i ett år nå.. de skal begynne på utredning på meg og nå.. det gleder jeg meg på en måte til.. har du fått det?
petronella_78_med spire =) Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. mars 2007 Tok både blodprøver og celleprøver på Volvat i dag. Blodprøvene skal avdekke om det er noen hormonforstyrrelser etc., så de får jeg svar på om en ukes tid. Har ikke satt i gang noe bortsett fra dette, men det er jo et sted å begynne. Får man utredning på sykehuset etter henvisning fra legen?..eller er det legen selv som foretar utredningen?? Hva er vanligst?
Suss@ med 3 gutter Skrevet 6. mars 2007 #12 Skrevet 6. mars 2007 tror gynlegengjør det,, vet ikke tror jeg skulle gjøre litt her og der, men nå er det vertfalt satt igang.. jeg faktisk ikke helt sikker på åssen det gjør det nei.. han skulle få svar på noen prøver i morgen formidag, ska ta gravid test og i blod prøve.. han var ikke helt sikker på om jeg var gravid eller ikke..hehe krysse fingrer på det..:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå