Gå til innhold

Enrique..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min er søramerikaner, og vil så veldig gjerne at vi skal oppkalle barnet vårt, hvis det blir gutt, etter hans bestefar, som han er så glad i, men nesten ikke ser.

Vil ha helt ærlige meninger her, tar meg ikke nær av noe som helst altså!

Hva synes dere om navnet Enrique? Kan jeg bruke det her i Norge???

(Hvis det blir jente skal hun enten hete Valeria eller Gabriela)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp... Jeg synes det i allefall... Tror de fleste spansk-lydende navn funker helt fint i norge jeg da.

Skrevet

Må jo si at Iglesias er det første jeg tenker på....

Skrevet

Min italienske eks heter det,men det er et pent navn.

Skrevet

Liker ikke Enrique så godt. Men Valeria synes jeg var vakkert!

Skrevet

Måtte smake litt på det ei stund.. Men det er jo skikkelig stilig jo! Helt greit å uttale, og orginalt. Synes det var et fint navn, jeg.

Skrevet

Hvorfor ikke Henrik? Det er mer "brukanes" i Norge, og er også et internasjonalt navn. Enrique blir jo litt Iglesias imine ører...

Har selv et "utenlandsk" navn, og har ofte forbannet mor og far for det. Særlig siden jeg ser veldig norsk ut "blond og blåøyd"

Skrevet

Helt ærlig, akkurat det navnet bør du styre unna. Ikke pga sangeren ved samme navn, men fordi noen navn blir kjønnsforvirrende. Hadde en gang en kjæreste fra Sør-Amerika som het nettopp Enrique, og han ble kalt "Henrikke" støtt og stadig av mennesker som misforsto, og som ikke oppfattet at dette var et mannsnavn med utenlandsk uttale. Men det er mange andre navn fra spansk som fungerer bra på norsk syns jeg. Kanskje Antonio?

Skrevet

Hvordan får man Enrique til å høres ut som henrikke da? Kjenner to Enrique'er jeg, og ingen av de blir kalt noe annet en hva de heter... Man sier jo ganske enkelt Enrike.. Antonio er ikke noe enklere navn det da... Kan jo fort bli antonia, mener jeg.. Alle som kommer til å ha med dette barnet å gjør vil jo vite at han heter Enrique.. så jeg kan ikke helt se at det skal bli noe problem jeg da...

Skrevet

Sier du Enrique fort - så høres det ut som (H)enrikke ja. Ikke alle som skjønner hvordan det skal uttales dersom de ikke er kjent med spansk eller smørsangeren... Selv er jeg ikke tilhenger av så utpregede utenlanske navn på norske barn. Spesielt ikke når man får kombinasjoner som f.eks. Enrique Olsen Carlos - det er bare fælt! Men tanken her, om å ære ens bestefar, er jo god!

Skrevet

Pappaen til den lille er jo fra sør-amerika, og da er det vel ganske naturlig om gutten (evnt) får ett navn som gjenspeiler det?

Er selv tante til ei lita frøken hvis mor er fra sør-amerika jeg, og ingen har noe problem med at den lille jenta har ett navn som gjenspeiler litt av hvor moren hennes er fra....

For å være helt ærlig så ser jeg ikke helt problemet jeg...Mannen min er svensk, synes ikke det vil være rart om vi valgte ett svensk navn, f.eks...

Jeg mener Enrique er ett nydelig navn jeg... Og helt brukbart i norge..

Kjenner "utlendinger" som har så komplisserte navn at alle forkorter navnene deres jeg, og det er ikke noe moro... Men så lenge navnet er greit å si på norsk og, så kan ikke jeg se noe problem...

Ei jente jeg er fadder til har 4 fornavn, og sånt kaller JEG komplissert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...