Tre tette! *07+10+11* Skrevet 6. mars 2007 #1 Del Skrevet 6. mars 2007 trur jeg "melder" meg inn her. har slitt m depresjoner siden jeg var 15/16. er nå 18. har nå bestemt meg for å ikke ha noe kontakt m barnefaren. er tross alt han som får meg deprimert.. kan mak kalle detter fødselsdepresjoner? eller er jeg bare fustrert? vet liksom ikke forskjellen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8512277-her-er-jeg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 8. mars 2007 #2 Del Skrevet 8. mars 2007 Jeg var deprimert før jeg blei gravid, så det jeg har nå er vanlig depresjon...du er selvsagt velkommen her på forumet for det er jo liten forskjell på det,- forskjellen er bare hva som har utløst det. Ser du har termin nesten samtidig som meg, så koselig!:-) Har du vært inne på ung og gravid da? Det går an å være både deprimert og frustrert...det opplever jeg i alle fall. Er spesielt sambo som får meg på nervene, dessverre. Har vurdert sååå mange ganger å bare gå fra ham, men nå viser det seg at i tillegg til depresjon så ser det ut som jeg lider av en personlighetsforstyrrelse, og det gjør ting vanskeligere. For det er jo slik at jeg elsker ham, men hver eneste lille feil han gjør gjør jo at jeg (nærmest) klikker, og da er det snakk om såpass små feil at andre hadde ikke reagert særlig på det. Men dette skal jeg få hjelp til å takle nå!:-) Har du fått noen hjelp angående depresjonen din da? Har det hjulpet? Det et du er klar over at det er barnefaren som utgjorde en stor del av depresjonen, og at han nå er ute av bildet er jo bra...da kan du fokusere på deg og spira i magen, og kanskje jobbe deg ut depresjonen enten aleine eller ved hjelp fra andre,- jeg håper i alle fall det!:-) Min depresjon har forresten ikke gått så over snulla...jeg tar vare på henne og har en strek morfølelse. Under en fødselsdepresjon så er dette litt anderledes...noen viser ingen interesse i ungen, men gråter og er lei seg fordi de har så lyst til å være det, men bare greier det ikke, (finnes selvfølgelige mange forskjellige "typer" fødseldepresjoner...bare ga et enkelt eksempel her). Det er absolutt ingen deilig følelse, men heldigvis så kan de fleste helsestasjoner tilby hjelp. Det du kan gjøre er å ta dette opp med jordmor eller lege nå i svangerskapet (altså at du har vært deprimert i 2-3 år), og være obs på at du er i faresonen for å få fødselsdepresjon. Men det er altså ikke det du har nå, men mindre du er kjempelei deg over spira i magen...det kan du i så fall ta opp med JM eller lege! Lykke til!:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8512277-her-er-jeg/#findComment-8535023 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå