Gå til innhold

Nå har jeg lovet sambo å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... ikke mase på han om PFC på 1-2 måneder. Vi hadde en samtale/krangel i går kveld hvor jeg ble så sinnsykt frustrert. Jeg prøvde å prate med han om hvordan en PFC funker ved å si at han kunne lese i boka jeg hadde kjøpt for der står det mye om temping og sammenheng mellom høy temp= el og sånn. Etter å ha snakket en stund skjønte jeg at han ikke engang husket at det var en som hadde med temp å gjøre (PFC) og en med urin og hormoner (Persona). Jeg ble så forbanna og sa at hvis han hadde giddet å lese linkene jeg hadde sendt ham så hadde han skjønt hva jeg prata om!! Reaksjonen hans var "hvorfor prater du om dette nå?" ÅÅÅÅÅÅÅ, ble så sur at jeg måtte ta meg en tur ut (leiligheten vår er for liten til å krangle i). Satt på kafè en times tid m bok og te før jeg gikk tilbake. Da satt han i akkurat samme sted som da jeg dro... Han var veldig lei seg for at han er så negativ, men klarer ikke å ta stilling til dette akkurat nå. Jeg prøvde å spørre hva problemet var, men han babla noe om at han ikke vil ha unge nå, uten egentlig å svare på spørsmålet mitt.

Jeg prøvde å komme med forslag om at han skulle si en dato og da skulle vi ha en samtale om alternativ prev. Det ville han ikke. Men etter hvert sa han at han ville ha 1-2 måneder (han er så sinnsykt uspesifik, han klarer ikke å planlegge noe fram i tid) før vi skulle ta opp temaet igjen. Han ville veldig gjerne ha flere linker ang PFC eller Persona, men jeg klarer ikke finne noen.

Vel, jeg GIDDER ikke holde på med dette tullet lengre. Så nå skal jeg holde kjeft i 2 måneder (til 5. mai) og hvis han DA ikke har gjort seg opp en mening da.... nei da vet jeg ikke hva jeg gjør.

Er det rart jeg blir litt frustrert for tida eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjoenner deg innmari godt! Kjenner til og med det bobler i meg selv av frustrasjon naar jeg leser innlegget ditt.

Jeg snakker nesten ikke om temaet til mannen min jeg naa. Han blir saa stressa at det ender i krangel uansett! Det nytter bare ikke. Men han bare gaar og skyver det unna foran seg, og er redd for aa liksom bestemme seg for aa begynne i det hele tatt. Herregud, da! -Jeg blir jo ikke gravid dagen etter fordi vi har hatt en samtale om det liksom!! Skjoenner han er redd, men jeg blir saa irritert av ikke aa kunne engang snakke om ting!

Huff... nei naa ble det mye meg og mitt her, men her inne er vi vel vant til at det koker litt over i gryta av og til...

Du faar kanskje si at det er snakk om en prevensjonsmetode, og hvertfall ta han paa ordet og sende de linkene du kan komme over. Han maa da hvertfall lese de andre naa foerst. Du hadde vel bestilt brosjyre ogsaa?...

Sender deg en stor troesteklem jeg!!! Synd det ikke er stort mer aa gjoere, men jeg foeler hvertfall med deg!

Skrevet

Skjønner kjempegodt at du blir frustrert! Hvis du skal stå for prevansjonen, så burde jo du få velge hva da vil gå på. Når du viser han så stor respekt at du gir han linker, så han kan lese om det, så burde han i det minste sette seg inn i det og prøve å forstå hva det går ut på. Håper han har satt seg inn i det til dere skal prate. Hvis han ikke vil at du skal bruke det, burde han ihvertfall ha noen holdbare argumenter. Håper han lar deg få bruke det snart!

Klem

Skrevet

Helt enig med *dreamer* her!

Skjønner frustrasjonen din veldig godt!!

Så kjedelig at han er så uspesifik! Er jo bare prevensjon det er snakk om!! *kjenner jeg blir litt irritert på dine vegne* hihi

MEN, det var jo veldig positivt at han har lyst til å lese litt mer om det da, det syns jeg!! :o)

Skrevet

Saken er at han er LIVREDD for at det skal skje en glipp. At jeg skal bli gravid. Jeg har lyst til å si til ham at jeg kan bruke PFC så kan han bruke kondomer... men jeg har hverken lyst til å bruke kondom eller råd til å kjøpe PFC uten hans hjelp. Og jeg vil jo at vi skal være enige!

Skrevet

Samboeren min var HELT imot PFC han også. Men nå sa jeg det at jeg SKAL kjøpe det, hvis jeg får tak i en billig, og da sa han bare "okei, det er greit".

Si at han slipper all krangling og humørsvigninger når du begynner på PFC! *hihi* Det hjelper nok! =P

Neida, jeg skjønner deg veldig godt! Og er jo viktig at dere er enige om det! Du får gi han det du finner om PFC, så kanskje han ombestemmer seg!

Skrevet

Hvis noen finner ting på nettet om PFC eller Persona så gi meg gjerne linken!

Jeg får vel gi ham litt tid så håper jeg han bestemmer seg for JA.

jeg er bare så sinnsykt utålmodig!

Skrevet

Du har gitt han linken til buenaventur eller hva den heter?

Skrevet

jepp. Og til persona.

Skrevet

Okei, vet ikke noe om persona jeg! Hvor kan jeg lese om det?

Skrevet

Det så jo veldig bra ut da! Hvis han ikke er trygg nok med BEGGE de to som prevensjon, er det noe rart med han! :S

Skrevet

Jeg tror den er 90% sikker, mens PFC er mye mer, så til sammen burde det jo bli bra. P-piller er jo ikke helt sikre de heller.

Ja, han er litt rar, men veldig nydelig. Han bare stoler veldig på pillen og er nok litt redd for å starte på noe nytt som muligens ikke er like sikkert.

Skrevet

Det stod at den er 94% sikker, og PFC er "bare" 93%! =P

Men samboeren min var sånn han også! Nå har jo han lyst på barn da, men det er visst HELT uaktuelt før jeg har fått meg jobb!

Så innerst inne vil han nok at jeg skal gå på pilla frem til jobb dukker opp!

Men om noen dager får jeg pearlyen jeg har bestilt, så jeg vil jo begynne med den så fort som mulig!

Håper dere kommer frem til en mellomting! At dere begge blir fornøyde! :o)

Skrevet

Det står at PFC er 99,3 % sikker... på buenaventura sine sider.

Skrevet

Åja, var jeg som tok feil da! Huska bare det var noe med 9 og 3 i seg jeg! *hihi*

Sorry! =P

Skrevet

He he, jeg måtte inn og sjekke med en gang. Hadde det bare vært 93 % ville jeg ALDRI ha fått sambo til å tenke på det engang *puh*

Skrevet

*hihi*

Tror ikke jeg selv hadde stolt på det om det var så lite heller! *haha*

Så vet ikke hva jeg tenkte med! =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...