Gå til innhold

Yoghurt???


mammasgojente

Anbefalte innlegg

Emma er så glad i Nestle sine glass med fruktpure og yoghurt så tenkte kanskje hun skulle få smake vanlig yoghurt. Men hvilken type skal man velge? Er yoghurt naturell for sur??? Blander dere med fruktmos?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha lest at man skal vente litt til med yoghurt, jeg, bør man ikke vente til man er 10 mnd? Men jeg er usikker, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på 6mnd kontroll sa helsesøster at siden han har tidvis problemer med hard mage så kunne jeg gi noen teskjeer med joghurt til dagen. Hun sa ingenting om at det måtte være en spesiell type, bare en uten klumper siden Benjamin brekker seg når han får klumper i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed at de ikek skulle få det før de var 1 år...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I anbefalingene fra Helse- og sosialdepartementet så står det at man kan begynne med kumelk i mindre mengder fra 10 mnd alder. Fra samme alder kan man så smått begynne med yoghurt... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trodde hun kunne spise det nå fra ca 8mnd.. da får vi vente litt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått beskjed om at man kan gi litt yoghurt fra ca 8 mnd - spurte etter at jeg hadde lest her inne om noen som ga yoghurt. Jeg prøvde mer noen skjeer blandet i fruktmos og økte som med annen mat som skal tilvennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare anbefalinger... Ikke påbud og regler. Så man kan helt sikkert gi littegrann! Og det er vel kanskje bedre med behandlet melk enn "ren" melk... :o)

Men om du har mye allergi i familien så tror jeg nok at jeg ville ha ventet litt til! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om yoghurt sist vi var på helsestasjon, og helsesøster mente jeg burde vente til 10 måneder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av legen på helsestasjonen at vi kunne introdusere noen skjeer med yoghurt pga treg mage. Jeg sa jeg hadde hørt at man skulle vente med det til de var 10 måneder, men da svarte legen at jeg skulle jo ikke gi et helt beger og helst gi naturell (for de andre inneholder for mye sukker). Var bra for å normalisere bakteriefloraen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snuppa her fikk litt yougurt i går...vil jo smake alt som storebror spiser..og det var veldig pop! vet de sier fra 10 mnd..men mange barn får det før 10 mnd ser jeg....skulle likt og visst hva som gjør at de IKKE kan få det før, har det noe med bakterieinnholdet å jøre eller??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...