Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk akkurat beskjed at nav MÅTTE ha en bekreftelse fra lege ang ul terminen på permisjonssøknaden min. problemet mitt er den ul terminen jeg fikk på sykehuset ikke stemte, noe jeg nevnte til jordmora som tok den, men hu hørte ikke. pga at ungen lå så dumt til rota hu fælt, og trakk i fra flere og flere dager.fikk termin 8 april. hu kunne heller bedt meg komme tilbake om en uke istedet for å somle sånn...

da jeg hadde jordmortime uka etter forklarte jeg dette for henne, og hun skjønte problemstillinga mi. hadde tatt en tidlig ul i når jeg var 9+2 hos lege. fikk da termin 22 mars, men han sa at det kunne kanskje bli forandret med 5 dager. dette var levelig tenkte jeg da.jordmor regna ut at hvis jeg skulle hatt termin 8 april ville babyen blitt unnfanget 14 juli. fikk vite at jeg var gravid 18 juli.noe jeg vet ikke stemte da jeg ikke hadde hatt sex på over 14 dager siden jeg følte meg kvalm og slapp...(gravid) jordmor anbefalte meg å dra inn på majorstuaklinikken forn å ta en ny ultralyd som kunne stadfeste terminen, måtte gjøre det innen uke 21. fikk time dagen etter.

da jeg var på majorstueklinikken regnet legen ut ifht til babyens vekst at jeg hadde termin 28 mars. noe jeg var enig i. ble glad da vi fikk bekreftet at den andre var feil.

problemet nå er at jeg ikke får noe papirer på at terminen er 28 mars fordi jeg var i uke 21(20+2) da jeg var der. legen kunne ikke forandre terminen for meg fordi jeg var 2 dager over grensa. så teit. det var jo hele vitsen med at jeg dro dit. så nå sitter jeg her da uten helt å vite hva jeg gjør. skulle i prinsippet begynt permisjon i mårra, men siden jeg ikke har papirer på det må jeg da vente til den 18 mars-10 dager for fødsel. blir så irritert.

hvis noen gadd å lese dette, beklager at det ble så lang. måtte bare få ut LITT frustrasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner deg godt. me se på det positive i det. da har du lengre permisjon når lillebanet er født:) så du får mere tid med h*n:) å hvis du ikke klarer og jobbe så lenge, så finnes det sykemelding:)

Skrevet

skjønner deg godt..

men skjønner ikke hvorfor legene ikke kan endre på datoen..

blir frustrert av å lese d

Skrevet

men i alle dager da, skal det virkelig være såå strikt?? Hva om du tar en prat med jm igjen da, det er jo hun som skriver ut en terminattest, og der står det jo ingen ting om når det er målt..??

Skrevet

Fastlegen kan vel skrive en bekreftelse på termin? da jeg var 12 uker skrev han en bekreftelse på min termin (menstermin) som jeg er relativt sikker på.å det holdt for de på nav.enda jeg fikk ny termin på ul.men kommer vel litt ann på hvor vanskelige de skal være også tenker jeg.

Skrevet

Tror egentlig både lege og jm kan skrive denne, det er jo mange som bare går til en av dem for kontroll.. Ta en prat med dem :-)

Skrevet

har snakka med faslegen og spurte om det var noen steder jeg kunne henvende meg for å få en bekreftelse, men hun sa at det var det ikke. svarte meg bare at bayen kommer når han kommer. det som er skummelt er at i følge sykehus er jeg ikke gått overtid før 22 april. det er nesten en måned over... skulle iallefall få papirer fra majorstueklinikken om måla på babyen når jeg var der. skal ta med disse til jordmor neste uke, hvis hun er der. hun har nemlig vært sykemeldt de siste ukene, typisk at dette skal skje da..

Skrevet

De sa på nav at det holdt at jeg tok en kopi av helsekortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...