Gå til innhold

Universelt babyspråk

Bellen^2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant alle lydene skrevet på nett...

Neh="I'm hungry"

Owh="I'm sleepy"

Heh="I'm experiencing discomfort"

Eair="I have lower gas"

Eh="I need to burp"

Sånn at alle får mulighet til å sjekke om det stemmer.. hehe, får vente til ungen kommer ut før jeg gjør det, men tror det kan være veldig greit å ha den lista sånn i tilfelle..

Jeg også så Oprah og noterte som en gal hehe. Skjønner neh og eh, men de er jo også ganske logiske. Mia sier de mest tror jeg, men i natt var hun veldig urolig, og vi prøvde å finne ut hvilken lyd det var, da ble hun naturlig nok enda mer sint. Vi ga mat og det var innertier hver gang. Så det vi har lært hittil er; if all else fails så er det mat ;-)

Annonse

tror det der bare er bullshit jeg. herregud. det er en baby. enten så er han sulten eller så er det noe annet. tror ikke noe på universalt baby språk. har 4 små søsken og en haug av venninner som har baby, og de bare ler av hele greia.. det gjør forsåvidt jeg også....

tåplige damen som bare prøver og tjene penger....

tror ikke det er så bullshit, iallefall ikke før jeg har testa det på snuppa mi. Er uansett ikke farlig å prøve. Det gjelder bare å være litt åpen for nye ting og man trenger faktisk ikke kjøpe noe av dama for å sjekke om det kanskje har noe i seg. Det står jo hva de forskjellige lydene betyr...uansett verdt et forsøk. :-)

Jeg var nok litt skeptisk til å begynne med jeg også, men så måtte jeg jo prøve da, og hvorfor skulle det egentlig ikke være et universelt babyspråk? Babyene er født med en del motoriske instinkter, suge- og gripereflekser for eksempel, så hvorfor skulle det ikke være instinkter for en bestemt lyd for å si i fra at h*n er sulten?

Og som flere skriver over her, du trenger ikke kjøpe noe. Hvis ikke du absolutt vil ha den DVD'en da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...