Gå til innhold

Juni: Nattammer dere fremdeles?


IdaJacobine

Anbefalte innlegg

Synes det bare er vi som driver m det, jeg.. Kommer sikkert til å fortsette m det til hun er 5 år, jeg vedder!!! :-( I alle fall hvis vi vil ha litt søvn i løpet av natta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun sluttet å kreve mat da hun var 5-6 mnd, tydelig fordi hun spiste to fulle grøtmåltider på dagen.

 

Våkner hun på natta og skriker nå får hun ikke pupp, da går vi max til det skritt å ta henne opp og vugge henne, selv om det kan ta sin tid. Har vært ekstremt konsekvent...

 

Regner med smokk og vann ikke er så populært? Har dere forsøkt den fryktede skrikekuren? De fleste ender jo opp med å måtte ta den tørnen, og det funker jo også, selv om det er ille med skrikingen...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når lillegutt var syk nå nattammet jeg ham, men ikke ellers :-) Hender han får pupp i 5-tiden om han våkner tidlig. Oftest sover han til ti over seks eller halv sju, ammer, og sover videre til ca. 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør jo nesten ikke si det, men JA, jeg ammer fortsatt om natten. Kan nesten stille klokka på ham hver 4.time. Har et håp om at det skal ”gå seg til” før jeg begynner å jobbe igjen, men har begynt å tvile... Til mitt forsvar så ligger han ganske lavt på vektkurven, så da synes jeg det blir feil å nekte ham mat på natta. Har prøvd de vanlige triksene med smokk, vann, la pappaen ta ham opp osv, men han gir seg ikke før han før pupp. Og jeg er så grusomt trøtt på natta at jeg alltid velger ’minste motstands vei’- som er pupp og sove igjen! :)

De som bruker skrikekur må jo gjerne gjennom flere kurer, hver gang barnet får tenner eller er sykt…

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ammer om natta. Blekikkelig bortsjemt med en gutt som sov 12-13 timer hver natt fra han var 6 uker til 6 mnd, men da var det slutt også. Er våken 1-2 ganger hver natt, HYLSKRIKER og ingenting nytter bortsett fra puppen. Det er måte på hvorlenge vi orker å holde på om natta også da. Ikke tar han smokk og ikke flaske, så den letteste løsningen blir da å amme, og ha det unnagjort på 10 minutter istede for å holde på i timesvis.

 

Huff, det er jo sitsomt dette, så må vel ta et tak snart og slutte nattamminga, men når det blir det får tiden vise, den gang jeg ikke er så trøtt om natta kanskje hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp her e d nattamming før fulle mugger :)

 

når vi e aleina heime så får ha ligg i senga mi og da e d selvforsyning, e så trøtt at e ork ikke driv å stå opp eller begynn på nå skrike kur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, Martin spiser ennå en gang pr natt. Legger på seg rett under 40g i uka så det virker som han trenger det lille ekstra om natta. spiser 2-3 måltider med fastføde men tror jeg må øke det til 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men som en del andre så har mini problemer med å legge på seg. han har til og med "ramlet"ut av det skjemaet til hs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, godt å høre at det er flere!

Jeg har ikke andre unnskyldninger enn at vesla ikke er så flink til å sove og at jeg ikke er så flink til å høre på skrik.

Gjør det liksom ikke enklere at hun har sluttet med smokk av seg selv og at hun kan finne på å våkne helt og være våken i noen timer hvis hun skriker en stund.

Og jeg er veeeldig svak om natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ammer ikke om natta, hun våkner nå i 5 tiden og da får hun vann og smukken... så sover hun alt fra 1 time til 3 timer før hun våkner igjen og da får hun mat. Håper hun legger av seg den 5 våkningen. Ammet henne i denne tiden noen uker, angrer på det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...