Gjest Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Har termin 23 april. Er de noen som vet hvordan de fungerer med barselhotelle? Er de koselig der inne? Jordmor sa at de var en gjemomsnits liggetid på 2/3 dager å at du fikk nesten ikke noe hjelp. De va bare 2 pleiere der inne :-( De hadde tøybleier som du måtte bruke å du måtte ha med deg alt sjølv til deg og babyen. Du kunne få ha med deg en veninne eller samboer som kunne overnatte med deg for kr 300 natten inkl frokost kr 500 for alle måltid. Må si eg gruer meg litt til å eventuelt vere helt alene der.
Batien Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Hei Cecilie! For ca en måned siden var jeg på svangerskapskurs på SUS. Da fikk vi omvisnng på hotellet. Jeg syns det var veldig fint. Tidligere har det vært slik at du kan velge om du vil være på vanlig basel avdeling, eller om du vil være på hotellet. Nå har de forandret dette til at du skal være på hotellet uansett, men det fungerer som vanlig barselavdeling. Du får den hjelpen du trenger ol. Fremdeles er det slik at du ikke kan overnatte på hotellet dersom du ikke har en normal fødsel, f.eks. keisersnitt, da blir du på barselavd. Du må ikke ha med noe til babyen, du får alt du trenger der. Du får altså nå like god hjepl om du er på hotellet som på barselavd.
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Ohhhh de var godt å høre.... Ble 1000000000 kilo lettere nå.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Men det er også slik at dersom du velger å føde på fødeavdelingen og har en normal fødsel så har du ikke noe valg...da må du på hotellet. Føder du på fødeloftet så kan du velge om du vil beholde rommet på fødeloftet eller om du vil på hotellet. Selv skal jeg på fødeloftet. Skal inn til journalskriving i uke 36+1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå