Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har et vennepar som er i gang med IVF og jeg prøver å sette meg litt inn i deres situasjon. Derfor har jeg lest litt her inne i dag. Og ærlig talt hadde jeg ingen anelse om at det var slik en psykisk berg- og dalbane. Jeg kan ikke annet enn å si at dere jaggu meg er tøffe som går gjennom dette. All ære til dere. Håper dere får det til, alle sammen!

Hilsen

Fortsetter under...

takk for det.. skulle ønske jeg også hadde venner som gadd å sette seg inn i hvordan jeg har det. Man tror man har veldig gode venner, men... Det er bare en av mine veninner som har spurt meg hvordan jeg har det. De andre hører jeg ikke mye fra. Skuffende,

Takk for det:-)

Jeg føler meg ikke mye tøff når jeg holder på med dette. Heller det motsatte.

Håper du klarer og være en tøff og god venninne for venninnen din.

Vennskapet kan settes på en enorm prøve. Bare sånn at du er klar over det kan skje.

Det er som å være premenstruell, i puberteten, i overgangsalderen og gravid på samme tid når man er i denne prosessen.

Tankene er ikke mye rasjonelle og det er gjerne de man er glad i det går utover!!

Klem:)

det er skikkelig sårende, vet du jeg har en veninne som ringte til meg forrige mandag:

Hei Linn, jeg vil bare fortelle deg at jeg er gravid, men jeg er bare tre uker på vei, men ikke si det til noen, for det er bare du som vet det. Foresten, blir du no sur av de hormonene eller?

FYYYYYYYYYYYYYYYYY FAAAAAAAAAAAAAAAAAN assa, der var det kroken på døra for en stund. Jeg synes ikke hun hadde trengt å rngt til meg å fortelle det jeg. De hadde bare vert sammen i 4 mnd. Vi har prøvd i 48 å det vet hun godt.

Må signere Emma her.. jeg føler meg IKKE tøff...

Og jeg håper at jeg klarer å komme meg igjennom dette uten å rive hodet av mine nærmeste.

Det er sant det Emma sier her, vennskap settes på prøve.

Men når en vet at det ikke er så lett, så klarer en det utroligste,

Synes du er flott jeg ,Dodge, som går så dypt inn i dette for å forstå venninna di.

Du er sikkert en god venn og vil sikkert bli en veldig god støttespiller for henne i denne situasjonen!

Annonse

Tusen takk for det:) Du er en god venninne du:) Er ikke mange som forstår hvilken psykisk påkjennelse det faktisk er med ivf, men når målet er å få barn, så klarer man alt! :) Men må si meg enig med de over at jeg føler meg slett ikke noe tøff! Snarere tvert imot:) Håper venneparet ditt lykkes snart! :)

Jeg henger meg på de andre kommentarene du har fått. Din venninne er kjempeheldig som har deg. Får tårer i øynene her jeg sitter og leser det du skriver. Min beste venninne bor 90 mil unna, og selv om hun bryr seg så er hun så langt unna. Det blir ikke helt det samme...

Håper du alltid vil være der for henne/dem, Dodge.

Kos

For en fantastisk venninne du er!!! Skulle ønske jeg hadde en venninne som deg! Du aner ikke hvor masse det betyr for noen som er i denne prosessen å ha noen som er der, som bryr seg. Jeg har ikke kommet så langt som andre her enda, men håper å få starta opp veldig snart nå! men føler det allerede på psyken.

Takk skal du ha :) vi trenger litt oppmuntring.

Fikk en melding av min beste venninne (iallefall trudde jeg at hun var oppgående og forståelsesfull) på mandag godt og vel 2 uker etter vi var inne på sykehuset.. eg har ikke orket prate om info samtale osv med henne etter vi var der. vel uansett fikk en melding ( da hun plutselig hadde kommet på at vi hadde vært på info samtale!) Var det som forventa? det var hele meldingen!! herregud!! rart ka folk får seg til å si.

Takk for alle tilbakemeldinger. Hadde ikke ventet så stor respons, så det var veldig hyggelig. :)

Mens vi er inne på det, kan noen gi meg et par hint til tema jeg bør styre unna for å ikke tråkke kraftig i salaten? Har hittil prøvd å bare stille generelle spørsmål og lytte litt til de svarene jeg får, og så stille oppfølgingsspørsmål derfra, for å være på litt sikker grunn. Jeg er selvsagt redd for å spørre om noe som er ømt og kjipt. Samtidig er jeg redd for å virke uinteressert fordi jeg ikke spør. Det er en delikat balanse og litt vanskelig å få til.

Annonse

Vet du Dodge, jeg tror heller det er bedre å spørre henne om hva hun vil snakke om og hva hun føler at hun takler. Si det som det er, du vil ikke tråkke i salaten, og du vil ikke såre henne på noen måte.

Men jeg tror ikke at du skal la være å snakke om vesla,men vinkel ting inn litt på det hun snakker om og la ting følge andre ting naturlig. Tror hun vil føle det litt merkelig hvis du ikke nevner vesla med ett ord .

Ta det på feelingen, jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar på dette.

Du kjenner henne vel godt og du vet jo at skoen trykker på dette med barnløsheten.

Det er nettopp det jeg også har tenkt på. Det blir unaturlig for meg å ikke snakke om det største i livet mitt, akkurat som det blir unaturlig for henne å ikke snakke om det største i livet hennes.

Takk for hjelpen. Skal sette meg ned og fundere litt. Kan hende jeg kommer innom og leser igjen.

Jeg orker ikke hoere paa naar noen syter over soevnloese netter og bleieskift, samt alt for mye sympati... Har en venninne som er ganske super, som er interessert i oss og prosessen. Saa hun er jo like spent som oss om hvordan det gaar, om vi har blitt godkjent osv.Og det er koselig. Og ikke unngaa aa fortelle om barn osv da..Jeg er jo kjempeglad paa min venninnes vegne at hun har en skjoenn liten jente og holder henne gjerne og ville gjerne passet henne og (bor for langt unna til det da) Selv om det av og til gjoer litt vondt aa hoere om det, saa er hun jo venninna mi og gla i baade henne og ungen for aa si det ssaann...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...