Gå til innhold

Hvilket av de tre navnevalgene våre er best?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gabriel og Samuel er veldig bibelske, mens Odin er det helt motsatte!! Sjefshedningnavn....

Liker Odin best fordi det er tøft og norrønt.

Gabriel er selveste erke-engelen og dessuten navnet på min oldefar. Samuel er fint, bare det ikke blir til Sam!! Selv om jeg ikke er så glad i Bibelnavn, er Gabriel og Samuel absolutt blant de bedre og ennå ikke så mye brukt. Samuel er vel det mest nøytrale av de tre, siden både Odin og Gabriel er veldig religiøse på hver sin måte, dersom det er viktig.

Annonse

Gabriel er nydelig! Det er slett ikke poppis, er ikke inne på topp 40 en gang, og det var kun 115 som ble døpt det i fjor. Men det er nok på vei oppover da.

Odin synes jeg bare er tøft!

Samuel klarer jeg ikke etter å ha vært så uheldig å se han superekle svensken i Big Brother! Han har ødlagt navnet for all fremtid for min del.

Tre fine navn! Gabriel kan kanskje bli litt "svakt", men likevel forbinder jeg det med en høy, mørk og kjekk kar (kanskje på grunn av at jeg kjenner en sveitser som heter det, og passer godt til denne beskrivelsen). Samuel er sjeldent og fint. Husker en liten gutt på et barnehjem i Kenya, hvor jeg jobbet noen uker, som het det. Odin er et tøft navn. Jeg liker egentlig ikke norrøne navn så godt, men Odin er et unntak. Forbinder det med en lyshået gutt, litt rampete.

Jeg heller kanskje litt mot Gabriel hvis jeg måtte velge, med en Odin på 2 plass og Samuel på 3. Men som sagt, jeg synes alle er fine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...