Gå til innhold

SJOKKERT!!

Phiphi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer akkurat hjem fra ordinær UL og vet ikke om jeg skal gråte eller le. TVILLINGER liksom!! Mest sannsynlig to eneggede jenter.

Og bare en morkake....

Kan dere berolige meg!! Er så redd for svangerskapet. Hadde akkurat vent meg til tanken på at jeg i det hele tatt van gravid og nå skal jeg plutselig ha et risikosvangerskap!

Hva er det farligste som kan skje med mor og barn under disse omstendighetene? Flere med en morkake? Jeg skal på UL hver 14 dag, jeg synes det høres skummelt ut.

Babyene var nydelige, friske og veldig livlige! Men klarer ikke la være å tenke på blødning, prematur fødsel, svangerskapsforgiftning, alt for stor belastning på mage osv, osv.

Jeg er slank, er dette negativt? I forhold til den gigamagen som kommer?

Huff, nei nå er jeg redd.

Hvordan har dere hatt det så langt?

Jeg er 16,4 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Gratulerer så masse. Du har mye å glede deg til. Kjempe herlig å være tvillingmor.

Er ikke sikkert at du får det noe "værre" med to i magen en en. Og at du er slank har ingen ting å si. Går nok bra skal du se.

Jeg har vært veldig heldig med mitt svangerskap, ikke syk en dag.

Men sjønner du er sjokkert, var det selv når jeg fikk vite det i uke18.

Skrevet

hehehe..så herlig..gratulerer,du er heldig..=)=)

det er ikke no du skal være redd for..men ta det med ro heeeele tiden og ta imot sykemelding når du får,det er viktig..jeg har vært sykemeldt siden uke 10..hadde en del blødninger,men etter uke 15 sa det stopp,sikkert fordi jeg roet ned..

hele tiden har jeg kosa meg og hatt det bra..ikke hatt noen store bekymringer egentlig..i uke 26 var jeg innlagt med premature rier,men dette er over nå...=) de er veldig flinke på sykehusene,så du bør ikke tenke så mye på det..men jeg er nå 28+4 og har allerede pakket sykehusbaggen..hehe..tror det er lurt å ha den klar i tide..man vet aldir hva som skjer..

men jeg syns du skal ta det med ro..ikke stresse,det er ikke bra..spørr om masse på disse kontrollene..du får masse hjelp vettu..dette går sååå bra..det er så morro med to i magen,gleder meg til å få de ut...

på disse sidene kan du lære masse,så heng her fremover du..er kos med flere som venter to..=)=)

ps.1 morkake her åsså...men ingen vet om de er toegget eller enegget..men er mest sansynlig enegget..

lykke til

Skrevet

Gratulerer og velkommen hit! Tvillinger betyr dobbelt lykke, mye å glede seg til.

Var litt bekymret i starten jeg og fordi det kalles risikosvangerskap. Nå er jeg i uke 31, har vært i god form hele veien har ikke hatt noen særlige plager og ikke lagt på meg så mye heller. Har noen smerter i korsryggen nå, men d tror jeg er vanlig for andre gravide og.

Tror d er lurt å ta d litt mer med ro og ikke bekymre seg så mye. Vi tvillinggravide blir godt fulgt opp med oftere kontroller o.l

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar! Betyr en morkake som oftest at de er eneggede? Håper egentlig de er toeggede. Kan en morkake være noe risk? At den ene for får lite næring osv?

Vet jeg høres negativ ut, men er så sjokkert, dette var uventet.

Tusen takk igjen for svar, godt vi er flere. :)

Hva skjer på sykehuset når man opplever premature rier? Hater undersøkelser, drypp osv..

Skrevet

Har foreløpig ikke lagt på meg noe men har ganske stor mage til å være 16,4 uker. Er de vanlig at man legger på seg mye mer med tvillinger? Burde jeg fortsette å gå turer og sånt?

Må jeg tenke anderledes når det gjelder kosttilskudd, jern osv.?

Skrevet

hei igjen...en morkake er litt mer risiko ja..for den ene kan ta næring og blod fra den andre..men en morkake kan åsså være to som er grodd sammen,da ser man jo ikke at det er to...så det kan jo hende du har to lissom..men det finner man ut etter fødsel da..

så når du har en morkake kan det være enegget og toegget,men ikke bekymre deg..lege er sååå flinke om dagen og vi som går med to får masse hjelp..så ikke tenk på det du=) det har gått supert med meg hvertfall..mine to vokser helt likt og er kjeeempe store i forhold til gjenomsnitten..er så glad for det..=)

ja,er bare bra du går turer..men ikke gå om du er sliten osv..det kan fort bli for mye..det er av egen erfaring da..=) og i tillegg er det bra for bekkenet at du går..=)

jeg hadde ikke lagt på meg noe da jeg var i uke 16..men nå har jeg lagt på meg 11kg ca..og det er nok helt normalt..er vel vanlig å legge på seg alt fra 15-30kg med to,tror jeg..

snakk med legen din om du skal ta jern,men det er sikkert lurt..men du kan jo ikke ta dette om du ikke har fått beksjed om det..jeg tar hvertfall jern,multivitaminer og omega3..omega3 er viktig for hjerne og øyne..så det er lurt å ta..=) ellers,lev sundt=)=) det er best..=)

hvor er du fra da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...