Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Del Skrevet 6. mars 2007 Jeg bestemte meg tidlig for at jeg ikke skal være en superkvinne og føde uten smertestillende. Ære være de som klarer og ønsker det men jeg selv ser absolutt ingen grunn til å måtte vri meg i mer smerter enn nødvendig i 2007. Jeg ser ikke på det som et nederlag å ta imot all den hjelpen jeg kan få i en sånn stund. MEN nå har jeg fått ett dilemma. Jeg har hørt at ved visse ryggskader kan man bli nektet epidural. Legen min sa ingenting om det da jeg sa at jeg ønsket epidural og han vet at jeg har hatt brist/brudd i ryggen for et par år tilbake... Av en eller annen merkelig grunn bestemte legene seg for at jeg ikke skulle bli tatt bilde av på legevakten i Oslo. Heller ikke legen min under oppfølgingen mente det var nødvendig p g a bruddstedet - nederst i korsryggen. Merkelig avgjørelse da jeg vet at andre unge jenter har blitt undersøkt skikkelig med en gang i MR. Det jeg nå lurer på er om jeg skal "gamble" litt på og ikke nevne det for mye for å være sikker på at jeg får epidural men lurer selvsagt på hva følgene kan være for dette. Vil det plutselig ikke virke, kan jeg få skader o s v... Ved å spørre legen min er jeg redd for at jeg må finne meg i å ligge der uten noe særlig form for bedøvelse, noe som er HELT uaktuelt for meg. Da vil jeg heller ha keisersnitt men det står ikke særlig høyt på ønskelisten min det heller. Synes å huske noe om at grunnen til at de ikke tok røntgen var fordi de ikke ville stråle gjennom underlivet med fare for sterilitet senere... Hadde veldig vondt men husker legen forhørte seg med flere andre før de ble enige om å la være. Så det jeg tenker nå er at nå som jeg 5,5 mnd gravid er vel ikke akkurat sjansene min større for en sånn undersøkelse for å finne ut av ting..... Vet ikke jeg og hva er alternativene mine.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8510872-f%C3%A5r-jeg-ikke-epidural/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Antarctica Skrevet 14. mars 2007 #2 Del Skrevet 14. mars 2007 Huff, stakkars deg. Men om du holder munn, og legen setter epiduralen, kan han da påføre deg seinskader? De unngår røntgen med mindre de finner det helt nødvendig, men de tar det dersom de må. En venninne av meg hadde begge barna i seteleie, og derfor tok de røntgen for å måle bekkenet og vurdere KS. Alternativet var jo at barnet ble sittende fast, og det er jo mye verre. Røntgen er jo ikke dødelig for fosteret, men det er den samla strålingsdosen man ønsker å holde så lav som mulig. I beste fall har ryggskaden ikke noe å si for epiduralen, men det må vel helst legen avgjøre, ikke sant? Tvi tvi... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8510872-f%C3%A5r-jeg-ikke-epidural/#findComment-8621690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå