Gå til innhold

forvirret etter legetime i dag :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gruet meg for timen i dag, fordi jeg har i to dager kjent smerte øverst i magen. og blir verre innimellom. det er ikke vondt utenpå, men inni...som en verk på en måte. og så måtte jeg fortelle om dette tenkte jeg...var jo litt red for noe alvorlig da. hadde tenkt å ringe legen i går, men ventet litt for å se det an.

jeg fortalte legen følgende:

1 smerter øverst i magen

2. kynnere som jeg mente var rier mest..

3.veldig tung i hodet.

men på prøvene så hadde jeg kun litt sukker i urinen og merkbar økning på ødem.

det med kynnere fikk jeg fortalt slik av legen:

kynnere varer lengre enn rier. og det at det kjennes ut som mensmurringer...og er vonde og tar godt tak fra ryggen og frem...er kynnere???

javel tenkte jeg....slik har ikke mine tre første foreløpt seg iallefall. men jeg har astma og går på bricanyl dagleig for dette uansett så det demper jo rier om det er det det er. men litt engstelig uansett jeg da.

så fikk jeg beskjed om å komme inn igjen om to dager for å se om vekta hadde økt mere og om det var sukker i urinen da + noen blodprøver...som jeg får svar på mandag om det skulle være noen begynnelse på svangerskapsforgiftning sa han...men etter det jeg har lest..så er jo det å vente lenge vel?

huff jeg er litt engstelig jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eh,det var rart..det høres jo veldig ut som svangerskapforgiftning...jeg ville ringt sykehuset jeg..

Skrevet

Så vidt jeg har lest og skjønt på andre er det ikke uvanlig med kontroll annen hver dag hvis det er mistanke om at du har en begynnende svangerskapsforgiftning.

Får du utslag på urinprøven om to dager, dette svaret kommer jo med en gang, blir nok også behandlingen deretter.

Litt vondt for å tro at de lar deg løpe rundt med klare indikasjoner på sv.sk.forg. mens de venter på blodprøvesvaret :)

Krysser fingrene for deg! :)

Skrevet

Hva var blodtrykket ditt da?

Og blodtrykk forrige gang

Skrevet

hvis kroppen har gjort seg klar for å føde demper ikke bricanyl riene.

har oxo hatt vondt øverst i magen men har fått d forklart at d var pga at livmoren var kommet så høyt at den presset på lungene..

Skrevet

blodtrykket var ok det. ikke noen stigning fra forrige gang heller. 125 / 70. kunn eggehvite, hevelser, tungt hode og smerter i øverste delen som var noe.

bricanyl er jo det du får om du får rier for tidlig for å stoppe de. legen og jordmora sa det også. og dessuten fikk jeg rier 10 uker før tiden sist gang også, og da fikk jeg bricanyl for å stoppe det. bricanyl kan heller ikke taes på slutten av svangerskapet fordi det da kan hemme riene å komme.

men jeg ser an hvordan det blir utover...blir det ikke verre så venter jeg jo til torsdag å ser om det blir noen stigning. krysser fingrene for at det kun er at livmoren vokser og presser på noe :-)

vil heller gå en uke over enn å bli dårlig nå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...