Gå til innhold

Oktober: Til dere som har begynt å gi oktobernurkene grøt


Lille søtnos

Anbefalte innlegg

Hvor mye vann og hvor mye grøt bruker dere til hvert måltid.

Jeg har til kvelden gitt grøt blandet i 60-80 ml mm/mme. I det siste har småen begynt å gulpe en stund etter måltidene, ikke bare på kvelden. Når jeg fullammet henne gulpet hun så og si aldri.

 

Kan det ha noen sammenheng med overgangen til fast føde?

Er det noen av dere som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte med en teskje grøtpulver blandet med mme til passe konsistens - kanskje 20/30 ml? Nå etter 2 uker med tilvenning blander jeg tre-fire teskjeer grøtpulver og rundt 60-70 ml mme. Øker etterhvert til full porsjon... Gir maisgrøt. Har ikke merket noe mer gulping enn før, men har vært nøye med å gi lite i begynnelsen. Vår jente gulpet mye mer før :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir en god teskje grøt, samt ca 30 ml mme, blander som regel 100 ml mme, han drikker da resten etter grøten. Er nok ikke mye dette, men er ikke storspist denne karen.

I dag var vi på Volvat, og de mente han sannsynligvis har Laktoseintoleranse, så nå blir det forandringer i kosten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemann får Havregrøten fra Nestle hver kveld. Vi gir han full porsjon - som vil si 3/4 dl pulver som blandes ut i vann. Ettersom jeg ammer før jeg gir grøten fant jeg det enklere å lage grøt som tilberedes med vann enn med mme. Så får han litt frukt puree i tillegg.

Vi har ikke opplevd mer gulping, men så er lillemann en storgulper fra før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Det er kanskje ikke grøten som gjør det, jeg blir bare litt i stuss for hva det kommer av når det plutselig blir en daglig hendelse. Men fordøyelsessystemet hennes er jo fortsatt umodent, så det skal vel ikke så mye til.

Så kjedelig med laktoseintoleranse da, Nicita73. Hva slags symptomer hadde han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...