Gå til innhold

uff

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid! Er ikke sammen med barnefaren (one night stand).. Men jeg har nå den siste mnd blitt kjent med verdens beste gutt, som jeg også er forelsket i! Han vet ikke at jeg er gravid, og kommer nok forståelig nok til å forsvinne dersom jeg forteller han dette! Jeg har alltid sagt at jeg aldri skal ta abort.. Men nå er jeg ganske usikker..

Fortalte barnefaren at jeg var gravid i går og fikk til svar: Okey, men da må du jo bestille time og ta det bort! Det var liksom ingen andre muligheter for han! Men jeg vet ikke om jeg klarer å ta abort..

Jeg er redd og slett livredd for hvordan fremtiden vil bli dersom jeg beholder barnet. Kommer jeg til å bli en god mor? Klarer jeg å gi barnet en god og trygg oppvekst? Jeg regner nemlig ikke med å få noe som helst støtte fra barnefaren, ettersom han aldri i hele sitt liv har tatt ansvar for noe som helst! Han er 25 og oppfører seg fortsatt som en 16 åring!

Jeg vet ikke helt hva jeg forventer av svar på dette innlegget, måtte bare få ut noen tanker :)

Fortsetter under...

uff....høres ikke ut som noen lett situasjon du er i...og slike spørsmål som:blir jeg en god mor? får barnet en trygg fremtid? dette er noe alle tenker på (uten unntak vil jeg tro) jeg er gravid nå, og tenker på alt dette,men jeg har heldigvis verdens herligste samboer som støtter meg.... vet ikkke hva jeg skal si egentlig,men husk at DET ER DITT VALG! barnefaren kan ikke tvinge deg til og gjøre noe som helst....og når det gjelder denne nye fyren, ville jeg kanskje (hvis jeg faktisk kunne tenke meg seriøs med ham), satt meg ned og fortalt det, og bare si at du ikke vet hva du skal gjøre....hvem vet, kanskje han er villig til og hjelpe deg igjennom det?? uansett synes jeg du skal prate med noen om det, for slike tanker er ikke lette og ha...:( håper alt ordner seg for deg snuppa!! sender deg masse varme tanker:)

klem

Hei.

Ikke noe god situasjon du er i nå. Det vet jeg for jeg har vært i akkuray samme situasjonen selv. Ble gravid med en som tok det som en selfølge at jeg tok abort, og jeg var også forelsket i en annen på den tida. Jeg fortalte han det og han tok det ganske bra.

Det ble til at jeg tok abort for å ikke "ødelegge" for han som skulle vært barnefar, men det har jeg veldig angret på. Har du noen du kan prate med?

Ingen kan tvinge deg til å gjøre noe du ikke vil. Du bestemmer selv over kroppen din.Det er et utrolig vanskelig valg. Det vet jeg.

Jeg ville råde deg til å sette deg ned å prate med han du er forelsket i, og hvem vet.. Er ikke sikkert det blir som du tror.

Håper alt ordner seg for deg...

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...