Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt akutt ks på SUS. Sykepleierne på barsel var kjempegreie og passa på at jeg hadde det bra. Ved den minste antydning til smerte i såret fikk jeg smertestillende. Jeg kom meg fort på bena og reise hjem dag 4. Dag 5 eller 6 måtte jeg komme opp og fjerne tråden som de hadde sydd med innvendig. Utvendig ble jeg kun stripsa. Såret grodde fint og ble til et fint arr uten den "pølsa" mange snakker om.

Når det gjelder planlagt så har jeg ikke fått erfart det enda, men skal ha planlagt ks 20 mars. Så sånn sett er jeg også nyskjerrig på hvordan det er her på SUS når det er planlagt. Men de jeg har truffet på her på sykehuset til nå har vært fenomenale og jeg har gått til ei jordmor der som skal være med på selve ks.

LYKKE TIL!

Hadde planlagt ks ved SUS i november og er strålende fornøyd. Hadde dette pga fødselsangst, måtte gå et par runder med sykehuset for å få innvilget ks. Jeg var derfor innstilt på å møte negative holdninger til planlagt ks, men jeg møtte ingen negative holdninger hverken på fødeavd, operasjonsavd. eller barsel. Alle var helt fantastiske.

Ble innskrevet dagen før ks, pratet med jordmor, barnepleier, kirug og anestesilege. Fikk veldig grei informasjon om selve operasjonen, og fikk også roet nervene. Reiste hjem, men kunne også ha blitt på sykehuset om jeg ønsket det. Måtte ta klyster om kvelden og møte på sykehuset fastende litt over 7 om morgenen. Møtte da på fødeavd hvor de gjorde meg klar. Fikk på sykehusskjorte, venefloner ble satt, fosterlyd sjekket etc. Ble så trillet inn til operasjon. Fikk der leggene bandasjert og spinalbedøvelse ble satt. Kjente ingenting da denne ble satt. Etter mitt ønske ble kateter satt inn etter spinalen, vanlig prosedyre er at jordmor setter inn kateter inne på fødeavd. før man trilles inn til operasjon.

Fra operasjonen startet til babyen var ute tok det ikke mange minuttene. Fikk et lite glimt av barnet før jordmor, barnepleier og pappa gikk ut med henne for stell, veiing og måling. Var så heldig å ha en ung, hyggelig kvinnelig anestesilege som holdt meg oppdatert om hva som skjedde.

Etter ks ble jeg lagt noen timer på overvåking før jeg ble kjørt opp til barsel. Fikk ha babyen hos meg hele tiden på overvåkingen. Ble veldig godt mottatt på barsel. Fikk enerom som de pleier å prioritere for de som har hatt ks. Personalet var helt fantastiske. Både jeg og babyen ble passet godt på. Var bare å ringe så kom de å tok jenta ut for å stelle henne, eller for å passe henne om jeg ville ha fred. Kom meg opp en liten tur første kvelden og etter det gikk det bare fremover. Fikk et morfin-preparat de første 2 døgnene, deretter Phinex Forte og Paracet. Fikk hele tiden det jeg hadde behov for av smertestillende. På kvelden dagen etter ks ble jeg flyttet inn på et 2-manns rom, og det var helt greit. Følte da at jeg hadde fått den tiden jeg trengte på ene-rom. Reiste hjem etter 5 dager og da ble stingene tatt på sykehuset før jeg dro.

Kan nevne at jeg har en fin lyserød stripe langt nede på magen. Arret har mao blitt kjempefint.

Jeg har bare godord å si om SUS etter mitt ks. Virkelig flinke og hyggelig mennsker som jobber der. Du kan bare se frem til august.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...