Gå til innhold

Hvor snart kan en begynne å slanke seg etter fødselen?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått reservert plass på et Librakurs 19. april, har termin 2. april.

Regner med at jeg må slanke meg ca. 15 kg etter fødselen for å komme i matchvekt til bryllupssesongen...

Er det litt for optimistisk å begynne så tidlig?

Fortsetter under...

jeg tenkte akkurat på det samme som deg,så jeg sendte en mail til grete rode kursene,der jeg spurte om når jeg kan begynne på kursene deres etter fødselen,jeg fikk til svar at jeg burde vente i 2 mnd!!syns det hørtes ganske lenge ut,men det var noe med at kroppen måtte ha hvile etter fødselen og graviditetet og slik..siden du har termin 2 april,vil vel kanksje 19 april være i tidligste laget,enn om du må gå på overtid??lykke til vidre;)

Det kjem an på kor intensiv slanking du har tenkt å begynne med. Du bør uansett ikkje gå ned meir enn 0,5 - 1kg i veka så lenge du ammar.

Så lenge du held deg innanfor det kan du vel begynne når du føler deg klar for det - men sjølv hadde eg definitivt IKKJE overskudd til slanking 17 dagar etter termin. Og forresten om du gjer slik som meg, får ungen 15 dagar etter termin, så er du neppe heime frå sjukehuset ein gong.

Det er mulig at du er klar for slanking den 19. april, men eg ville ikkje tatt sjansen på det.

Dette hadde jeg ikke bekymret meg for i det hele tatt om jeg var deg. Si du føder til termin og da er det drøye 2 uker etterpå sant, og du behøver jo ikke "slutte å spise"-slanke deg. Så vidt jeg vet er Librakurs mer en endring av livsstil, altså med fokus på å spise "normalt".

Jeg hadde uten tvil gjort meg klar for kurset. Utnytt ammeperioden, vær flink ift eget kosthold og du vil kunne gå ned jevnt og trutt.

LYKKE TIL!!! :)

Jeg har hørt at man ikke skal slanke seg før man slutter å amme, fordi når man slanker seg, så frigjør man giftstoffer som lagres i kroppen, og disse kommer da ut i melka.. Så jeg veit ikke, jeg ville hørt meg en lege :)

Annonse

om du planlegger a fölge ett kurs, sa hus at det som gjelder for andre ikke gjelder for deg som ammer. du trenger mer.

tenk og over at dersom du begynner pa en slankekur sa tidlig, sa er det ikke deg det skader, skulle noe ga galt.

personlig synes jeg der er altfor mye vekt hysteri rundt vekt/graviditet na for tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...