Gå til innhold

Morsmelk eller mme??

Anbefalte innlegg

Vi gir han et måltid med mme før han skal legge seg, ca klokka halv ni. Da sover han til mellom klokka ett og to. Greit nok, men etter det er det veldig dårlig søvn. Han er våken igjen mellom tre og fire, og igjen mellom fem og seks. Etter det så tar jeg han opp i sengen til meg, for da er jeg lei av og våkne hele tiden. Han får bare mm på natten og også på dagen. Burde jeg kanskje gi han flaske (mme) andre gangen han våkner på natten også? Vil han da sove lenger? Jeg har ikke så veldig lyst, for det er jo litt styr og stå opp og "mekke" flaske... Også burde han vel få mest mulig mm så lenge jeg har!? Hvis jeg skal gi han flaske, hva gjør dere da? Får han det i sengen, eller tar dere han opp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8510153-morsmelk-eller-mme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes egentlig ikke du skal gi han mer enn mm om dagen. Han spiser jo hver 3-4 time, og det er jo "normalt". Virker ikke som han får for lite mat om dagen. men du kan jo prøve 3-4 dager å tilby han puppen hver 2,5 - 3 time (altså litt oftere enn han egentlig ber om det..) , for å se om han får i seg mer av "døgn-behovet", slik at han kanskje ikke våkner å ofte på natten. (?) Er jo verdt å prøve?

Ellers så er det jo ikke lenge til vi kan begynne å tilby grøt el.l til de, og da er det mange som sover lenger om natten. Jeg synes kanskje du skal vente så lenge du kan med å tilby mme.. for kroppen har lett for å sette ned prod av mm når den kjenner at det ikke blir tømt "skikkelig". Men! jeg kan ikke fortelle deg hva som er rett for ditt barn.. Bare at jeg selv mistet melken etter å ha begynt å tilby flaske etter puppe-måltidene. Til slutt ville han bare ha puppen når den var helt full, og tømte den ikke skikkelig, og det ble bare mindre og mindre melk.. nå får han bare mme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...