Sjokoholikern Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Hvor mye kan man spare på det? Vet dere om noen nettsteder med tips til hvordan man lager selv fra bunnen av? Eller har du som har laget selv et tips eller to på lager? =)
kjærest1 Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 http://www.svartbrud.se/Skola.asp http://tv4.se/byggabo/antligenhemma/309956.html Her er to linker til tips om brudebuketter. Kan spare en god del, men det krever som regel litt også da:) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Det er vrient å lage en brudebukett, det krever spessielle teknikker, dersom du ikke skal bare ha en vanlig bukett med f.eks. silkebånd på stilkene. Men dersom du ikke skal ha det så må du "stifte" blomstene, som det heter så fint. Dette er å snitte stilkene i den lengden hver enkelt blomst skal være i og feste enden godt med ståltråd som da blir den "nye" stilken. Så surrer du stålstilken inn med blomsterteip. Når du har gjort dette med blomstene , må du ha "stafasje" dette er det grønne som du bygger opp buketten med "støtteskjellett" det trenger du masse av. Det er blader, roseblader osv. de stifter du også. når du har gjort dette kan du begynne å sette sammen buketten sånn du vil ha det. det er vrient og ingen blomsterdekoratører jeg kjenner vil anbefale bruden å gjøre dette selv når hun skal gifte seg, fordi det er tid krevende og vrient og stressende for en brud dersom hun ikke får den "perfekt" Men lykketil!
To gutter + spire Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Det er ikke vanskelig dersom man skal lage en tett rund bukett . jeg spurte i en blomsterbutikk - de sa det gikk fint an! men måtte huske å snitte skikkelig og vanne. Men tror ikke jeg ville prøvd meg på en avansert bukett hehe De skulle ha 1500 for en rund bukett med hvite roser - helt OVERPRISET synes jeg da! så det klarer jeg fint selv!
Sjokoholikern Skrevet 6. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mars 2007 Tusen takk jenter! Jeg tenkte meg en enkel hvit rosebukett med grønt og lilla innslag. Det så ikke så vanskelig ut å stikke dem i en sånn "oasis" de viste på en av linkene. Kommer nok ikke til å bruke stiftemetoden =)
Vannmann35 Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Venninnen min lagde en kjempefin brudebukett med langstilkede røde roser og noen andre hvite blomster også. Så bandt hun det hele sammen med gullfarget ståltråd med noen perler på og la noen tynne, tynne gulltråder over blomstene på toppen. Hun fikk mange kommentarer på hvor fine de var:-) Så det lar seg gjøre - dersom du ikke trenger å ha noe veldig avansert, og det finnes jo mange hobbybøker om dette også.
hadabeautifulbabyboy;) Skrevet 7. mars 2007 #7 Skrevet 7. mars 2007 På bordet ved siden av meg, står buketten min mor satte sammen i går. HAr vært innom flere blomsterbutikker for å høre om det er mulig å få et tilbud på blomster om man kjøper mange, og har sagt at min mor ønsket å lage brudebuketten, den til brudgom og forlover og bordoppsatsene. Blomsterbutikkene jeg har vært innom har vært så sære og lurt på om min mor kan blomsterbinding, og et tilbud kunne de ikke komme med på bare blomstene. I går stakk vi innom en annen. En utrolig hyggelig mann ala blomster Finn, som var utrolig behjelpelig! GA masse tips og råd, og ville gjerne levere alt av blomster! Kunne bestille akkurat hva vi ville ha av blomster og utstyr! I går kjøpte vi 40 nydelige langstilkede roser i champagne og rosa, og han la med en haug med planter til "oppbygging", brudeslør, og bregner, og en rull med blomstertråd! 230 kroner! Og de tre bukettene min mor lagde ble nydelige!
Cat.68 Skrevet 7. mars 2007 #8 Skrevet 7. mars 2007 Et annet tips hvor du kan spare mye penger er å ta kontakt med en blomsterdekorasjons linje å spørre om de kan tenke seg å lage brudebuketten din som en del av opplæringen. Det gjorde jeg og fikk Brudebukett designet etter mitt eget ønske, brudepikebukett og 5 blomstersmykker, til 1000 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå