Gå til innhold

*Maggi*

Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg, Sondres mamma: )

Jo takk, det går forsåvidt fint med oss, men det har vært en liten berg-og-dal-bane de siste par ukene.

På UL på fredag fikk jeg beskjed om babyen ikke hadde vokst noe særlig, og at målingene av gjennomstrømningene ikke var så bra.

Jeg ble derfor lagt inn på obs-posten på Ullevål, og jeg tror nok legen tenkte at det ville bli aktuelt å hente ut lillemann denne uken her.

Skulle ligge inne for å ta CTG + blodtrykksmålinger i helgen, men siden det ble gjort på dagtid, fikk jeg lov til å reise hjem og være hjemme på kveld og natt.

Fikk ny UL på mandag, og da tror jeg at både legen og jeg ble overrasket over at nå målte han sikker tilvekst på babyen, samt at han også målte bra gjennomstrømning i både navlesnoren og i hjernen.

Ble selvfølgelig hoppende glad, og vurderte en stund å kaste meg rundt halsen på legen, men greide å beherske meg....: )

Fikk valget om jeg ville utskrives og komme til ny UL på torsdag, eller om jeg ville fortsette å være innlagt og ta daglige CTG-målinger.

Jeg valgte det siste - jeg har jo sånt å gjøre om dagen, og akkurat nå, siden det har vært så fram og tilbake, synes jeg det er veldig greit å få en daglig bekreftelse at babyen har det bra i magen. I praksis medfører det en tur innom Ullevål et par timer hver dag. Skal ta ny UL på torsdag, og det hadde vært fint om den kunne være like bra som mandagens, og at vi iallefall vi komme oss over til neste uke....

Har nådd mitt personlige første delmål neste uke, da er vi over uke 30. Kommer vi gjennom den også, så er mitt neste delmål uke 32, og kommer vi til uke 34, vil jeg være overlykkelig; ) Men, erfaringen tilsier at det ikke er noen vits å gjøre seg slike forhåpninger enda, jeg tar en kontroll om gangen, og har bestemt meg for å bli positivt overrasket hver gang den er bra, og heller være litt forberedt på de dårlige beskjedene.

Greier heldigvis å holde humøret oppe, jeg vet jo at dette kan gå veldig bra selv om lillemann skulle bli hentet ut nå; )

Og deg, hvordan går det med deg? Bra at de ikke fant tegn til svangerskapsdiabetes hos deg! Greit man alt man kan unngå; )

Snakkes!

Det var da veldig gode nyheter for dere!! Krysser fingrene for ul imorgen, håper alt fortsatt ser bra ut da!

Var på sykehuset selv idag, for å sjekke veksten på jenta, som var helt fin og normal, og dernest for å ta en glukosebelastning. Denne ville de ta til tross for at den siste urinprøven var helt fri for sukker. Heldigvis har jeg ikke svangerskapsdiabetes, viser det seg!

Så her i gården er alt bare velstand!

Skal tenke på deg imorgen, håper du kommer igjennom denne uken også, slik at dere går inn i uke 30! Godt å være i kyndige hender ihvertfall, og få en slik god oppfølging som den du tydeligvis får!

LYKKE TIL VIDERE!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...