Gå til innhold

Flere som kan velge planlagt ks hvis de vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en tøff fødsel sist, med vakum, tang, mye revning, klipping osv... ungen måtte få hjelp til å puste da han kom ut, og jeg ble kjørt på intensiven for å få ut rester av fosterhinnene som ikke kom ut mm. I ettertid har vi funnet ut at jeg har et litt smalt bekken, og at det er noe av årsaken til at ungen ble sittende fast.

Nå har jeg fått valget mellom å ta keisersnitt eller å føde naturlig hvis ungen ikke har blitt for stor. Hvis ungen ser ut til å bli stor, blir det ks uansett. Jeg er veldig i tvil om jeg skal velge planlagt ks allerede nå eller ikke. Det er jo fordeler og ulemper med både ks og vanlig fødsel.

Det hadde vært fint å høre om det er flere i samme situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

kan jeg bare spørre om du er over 1,65 høy?

Jeg ser ut til å få setefødsel og nå tar de ikke lenger røntgen av bekken på KK men ser at statistisk sett så har de over 1,65 stort nok bekken. Jeg har mareritt om at de plutselig finner ut at jeg likevel ikke har stort nok bekken når hodet skal ut så ville bare spørre....

Skrevet

Ja, jeg er 170 cm og ganske normal i størrelsen. Tok røntgen av bekkenet etter forrige fødsel, og fikk beskjed om at det var et "grensesnitt", dvs litt på grensa hvis jeg har skjønt det riktig. Jeg har nå tenkt at fødsel nummer to må bli mye enklere, men sjukehuset tar det tydeligvis ikke som en selvfølge. Det er godt at de følger meg opp ihvertfall :-)

Skrevet

jeg kan få velge det. jeg er 158,5 og har streptokokk b. men jeg vil helst ha normal fødsel, er redd jeg ikke våkner av narkosa eller merker når de kjærer i meg eller at ungen min ikke skal få puste. Også redd for at jeg skal bli liggene lenge, for jeg klarer nesten ikke vente med å begynne å trene.

Skrevet

Jeg hadde samme fødsel som deg.Babyen er målt til å bli ca samme str så jeg fikk velge,og valgte KS.

Aldri om jeg vil gå gjennom det der en gang til.

Skrevet

Jeg fikk også velge etter mye om og men..

Hadde hastekeiser i des 2005, babyen ville ikke gli ned i bekken og nestemann blir større enn sist.

Om jeg føder før termin skal jeg ligge litt i fødsel å se om babyen glir ned bedre enn sist hvis ikke har jeg fått innvilget keisersnitt dagen etter termin. Og velger det fordi sist opplevelse var ikke noe for meg og har av og til mareritt om det enda.

Skrevet

Takk for svar! Jeg har faktisk ikke tatt skrekken av forrige fødsel (korttidsminne...), så jeg tror jeg venter og ser hva UL sier om hvor stor babyen blir. Men må innrømme at det frister litt med planlagt ks...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...