Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Jeg trodde man skulle få masse energi i 2.tri,men jeg er nesten like dårlig som i 1.tri jeg.. Eneste forskjellen er at jeg er ikke like kvalm,men når jeg er kvalm så spyr jeg.. Har en del vondt i hodet,og det funker jo dårlig i og med at jeg studerer foran pc'n hver dag:p Og en gang i blant blir jeg skikkelig dårlig hvis jeg står for lenge. Da blir jeg svimmel og må sette meg.. Blir supervarm og det blir trangt å puste.. Saksbehandleren på NAV forventer at jeg skal klare eksamen i mai,men hvis ikke det skjer et mirakel og at jeg får energi nok til å holde meg våken og jobbe dag og natt frem til eksamen,så er det lite sannsynlig.. Kjipt å være så uggen hele tida da... Håper at jeg ikke er den eneste(ikke vondt ment t noen altså...Men godt å vite at jeg ikke er den eneste)..
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Jepp. Sykemeldt pga svangerskapskvalme jeg. Kvalmen har egentlig bare blitt verre.
nybebis Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Hei. Jeg er sykmeldt 40%. Jeg følte meg helt elendig før det. Jeg føler at jeg har fått litt mer energi nå, det fungerer best å jobbe 2 dager mindre for meg. Kvalmen er endelig borte, og jeg er i uke 19 nå! Men jeg sovner fortsatt i 9-tiden forann TV'n.
Legekjærringa Skrevet 7. mars 2007 #4 Skrevet 7. mars 2007 Ingen energi her heller. Kan sikkert sove 15-18 timer pr. dag hvis jeg hadde hatt muligheten til det. Var sykemeldt en stund pga. kvalme og oppkast. Ble kvitt oppkasten med Postafen, men fortsatt kvalm. Kjempevondt i hode og nakke til tider. Når jeg ikke holder ut lenger så tar jeg Paracet supp. (fordi jeg kaster opp av tabletter). Blir det stressende på jobben føler jeg meg værre. Så "bildet" av en strålende gravid med glød og masse energi og kjempeglad i 2.trimester passer ikke til meg. Bøkende skriver jo om det. Føler meg lurt. Men når jeg kjenner at det beveger på seg i magen og dytter litt (ikke ordentlig spark) så får jeg et mildt drag over ansiktet og trekker på smilebåndet. Da ser man verden gjennom andre øyne...om det så er for noen sekunder. Stell pent med deg selv.
Mamma 07&09 Skrevet 7. mars 2007 #5 Skrevet 7. mars 2007 Kvalme ja... Kvalm enda e også enda ej i dag har gått 19 fullgåtte uker... Men den begynner å avta så vidt, så håper på at den vil gå tilbake og ikke slå tilbake sånn som den gjorde sist:( Det er ekstremt tungt å kare seg opp klokka 7 om morgenen, noe som jeg må for å komme meg på skole:( Er ikke råd å få noen sykmelding der, selv om det kunne ha vært godt. Har klart å komme meg på skolen hver dag og vil fortsette med det... Men det er absolutt verdt det... Har fått ny motivasjon nå når jeg har sett han eller hun og att på til kan kjenne den:)
juni-august-mai gull:):):) Skrevet 7. mars 2007 #6 Skrevet 7. mars 2007 eg e og dårlige ennå...kvalm halve dager å trøtt å blir fort slden å svimmel...e foreløpig sykemeldt til 18 mars å gruer meg hvist eg ska begynna fullt igjen.har fått full senabetendelse i den ein armen å godt i gang i den andre og å får ikke medisiner for det...så jobba kan eg glemma te det bedre seg.hørre någen av dåkk slite med hodet det gjor eg og,men så gjekk eg te ein goe akupunktør å det hjalp meg itte 3 beh va eg heilt fine.men eg meine me må ta vare på oss sjøl nå og slappa av det me kan
xanadu -høygravid- (24/8-07) Skrevet 8. mars 2007 #7 Skrevet 8. mars 2007 Har det sånn jeg også. Sliten og uvel hele tiden. Driver med kjøretimer. Og etter 3 kvarter er jeg utslitt resten av dagen!!! Sykemeldt 100% pga bekkenløsning m gangvansker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå