Gå til innhold

Skal detta hjelpe liksom?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har røykt i over 10 år, ikkje særlig lett å stumpe røyken då nei.. De kan sei nett ka de vil, men røyken blir ein del av oss.. Klart det beste for mitt barn ville vere å stumpe røyken, men er det noe bedre om mor stresser eller blir deprimert?? Nei, faktisk ikkje, men dette hører vi aldri om.

Eg har trappa ned, og vil prøve så godt eg kan å slutte, men ikkje for ein kvar pris!!

Til dekan som rakke ned på røykere: de ekje bedre foreldre enn oss fordi de ikkje røyke. Noen klare å slutte, andre klare det ikkje.Deal with it!!!! Alle kan ikkje vere like "perfekte" som dekan.

Til dekan som røyke: ikkje ha dårlig samvittighet så lenge du prøver å trappe ned/ slutte.. du veit sjøl ka som er best for deg og ditt barn.

Lykke til alle sammen!!!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

????? du vet sjøl ka som e best for ditt barn???? er ikke det å slutte å røyke?? er iallfall det jeg har hørt.

ps. en rakker ikke ned på røykere selv om en skriver at røykeslutt har med viljestyrke å gjøre, ærlig talt. jeg har røyka i 15 år selv så vet nok like godt som deg hvordan det er å slutte å røyke....

men heller deprimert og irritert noen uker enn å risikerer å skade et uskyldig barn....

men er jo tydelig hvem som føler seg truffet her inne og det er bra...

Skrevet

Det er du som bestemmer om du vil slutte og røyke for barnet ditt eller ikke. Ingen andre. Det er kun opp til deg. Om du gir opp er det også ditt valg. Men så lenge man ikke tar det så alvorlig, og tror at det er verre å slutte å røyke, ja da har man tapt sin viljestyrke.

Jeg har røyka i 15 år og sluttet det sekundet testen var positiv. Og tro meg. jeg har lyst på røyk hver dag, men jeg har valgt at nurket i magen går foran mitt eget røyksug.

Ditt valg tar du selv! Lykke til!

Skrevet

Føler meg ikkje truffet av noe eller noen her inne.. de som føler for å rakke ned på røykere må bare gjør det, for det de kommer med er bare bullshit.. jo fleire innlegg eg leser jo meir lyst på ein røyk får eg.. vis litt forståelse og omtanke.. det hadde kanskje hjelpt fleire å slutte.. å rakke ned på folk og få de til å få dårlig samvitttighet hjelper ikkje..

hørt om omvendt psykologi?????

Skrevet

Som sagt: Dette er ditt valg. Om du vil røyke mer fordi du blir sur for det folk skriver her inne, ja så er det også ditt valg..

Men om du vil slutte skal vi heie masse på deg.. men så lenge du velger å irritere deg over alle andre her, så velger du bort min støtte iallefall. Men jeg skal heie på deg den dagen du bestemmer deg for å slutte:)

Skrevet

Eg blir ikkje sur, bare oppgitt og veldig provosert.. Eg har bestemt meg for å slutte, men trenger ikkje at noen skal heie på meg som du sier, da blir presset for stort.. Og det eg jaffal ikkje trenger er en pekefinger og masse påpakk for at eg røyker.. Det tror eg det er fleire her inne som er enig med meg i.. Hold dekan for god te å rakke ned på andre og pass på dekan sjøl!!!

Skrevet

Hva gjør du her da?? Hvis du verken trenger støtte eller kommetarer på dine innlegg: Hva vil du da vi skal gjøre. Skal vi ikke svare innleggene dine. Veldig usikker på hvor du vil hen med dette innlegget..

PS: Kjempefint at du har bestemt deg for å slutte. Håper du får det til:)

Skrevet

den nedlatende holdningen som er her inne.. alle er klar over at røyking er skadelig, men skremselspropaganda hjelper ikkje!!! og det hjelper svært få å få høre at de skader barnet. syns at ikkje-røykere ska komme seg ut her fra.. og la oss røykere få vere i fred med våre tanker!!!

Skrevet

Dette står øverst på Røykedebatten:

Som gravid forventes det fra alle kanter at du skal klare å stumpe sigaretten. Men de fleste som har vært i klørne på Kong Nikotin vet at dette er lettere sagt enn gjort. Her kan dere gleder og frustrasjoner, og fortelle hverandre hvordan dere har klart dere - på godt og vondt.

Jeg føler at denne beskrivelsen passer meg. Jeg sluttet den dagen jeg så positivtest, og er nå i uke 9. Jeg vil derfor ikke kalle meg ikke-røyker enda. Jeg er fortsatt røyksugen, det går da ikke over den dagen man slutter, og det hjelper meg å være på dette forumet. Alle som har sluttet og røyke slutter ikke å tenke på røyke med en gang etterpå. Suget kan være der i flere måneder og år etterpå.

Jeg skal stoppe nå, for du skriver at jo mere vi skriver her, jo mer lyst på røyk har du, og jeg ville ikke være en som får deg til å røyke mer:)

Håper du klarer å slutte og her er noen tips fra meg

* røyk så lite du klarer

* kutt ned med en røyk hver dag

* vent 1 time etter at du har spist før du tar en røyk

* Røyk bare halve sigaretten

Jeg kryser fingrene for deg og det lille nurket ditt:)

Skrevet

Geddy.

Det der var et knall bra innlegg, ingen negativ holdning og masse bra tips.. Er sånn innlegg som inspirerer og oppmuntrer.

Røyk er avhengighets danende, sånn er det bare. Det er idiotisk egentlig å røyke, både med og uten barn i magen. Angrer på at eg begynte å røyke.. Vil slutte, men røyken er blitt min trygghet.. dumt å sei da, men sånn er det bare..

Sånne innlegg som du hadde no får meg ikkje til å ville røyke meir, da har du misforstått.. De som kommer inn å skriver innlegg kun for å rakke ned er de som gir meg røykesuget.. Skjønner??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...