Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Hei! kan noen svare meg på hva slags øvelser/treningsprogram dere har fått fra fysioterapeut ved bekkenløsning? min fysioterapeut sier at det ikke er vanlig å gjøre stabilisernde øvelser før etter fødselen, men jeg har lest at stabiliserende øvelser kan være positivt også før fødselen, og jeg vil gjerne gjøre alt for å kunne forebygge. kan dere beskrive hva slags stabiliserende øvelser dere har fått slik at jeg kan ta opp dette med min fysioterapeut? pliiis - prøv å beskrive det. skal ikke prøve meg på egenhånd, men fint å få høre hva slags opplegg andre har fått. selv har jeg bare fått beskjed om å tøye muskulaturen i beina + at jeg får massasje hos fysio. har inntrykk av at praksis er veldig, veldig forskjellig rundt omkring. litt skremmende syns jeg.. tusen takk hvis dere kan svare meg!! ha en super dag!
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Oki, skal prøve å forklare så godt jeg kan =P En øvelse er at jeg står inntil en vegg med bena litt fra hverandre og aker meg nedover så langt jeg kommer... En annen øvelse er at jeg skal sitte på senga med det ene benet opp i senga (kneet peker utover og foten inn mot lysken liksom) og det andre henger bare på sengekanten =P Så skal du presse mot det benet som er i senga da... En tredje øvelse er at du ligger på senga, setter bena opp og presse bekkenet ned mot senga.. Og en fjerde øvelse er å ligge i samme stilling og løfte med rompa opp så høyt man klarer.. Er vel de øvelsene jeg har fått =)
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 tusen takk for at du svarte!! :-) skal du gjøre øvelsene hver dag? mange repetisjoner?
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 Jeg trener med Terapi Master hos min fysioterapeut Stabiliserende øvelser. Funker godt, kjenner jeg blir bedre, og d lindrer smertene. Ligger på rygg med beina i stroppene, og løfter rett opp, gjør samme øvelsen på begge sider. Og gjør "planken" for magestabilisering. Kan gjøre disse øvelsene med beina på en passe høy kasse el l også, selv om balanse-elementet i Terapi Masteren da blir borte.. Jeg gjøre 2 runder med 8 repetisjoner, holder i 5-6 sekunder hver. .
Mamman til Celine og Marcus Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 Ja skal egentlig gjøre de hver dag =s, men ikke alltid jeg rekker det =P Tar vel ca 10 øvelser à 2 ganger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå