Gå til innhold

Dere som har vært på svangerskapskontroll


hvorlangtkandetteegentligvære.

Anbefalte innlegg

Det jeg egentlig lurer på er jo: Er det liv der inne?

Fikk dere svar på dette? Den første gangen tar legen verken GU eller UL etter det jeg leser her, så hører han da hjertelyd? Jeg skal dit når jeg er nesten 11 uker på vei. Når jeg går ut fra legen: veit jeg da at det er liv der inne?

- og hvis dette var dumt spørsmål får jeg unnskylde meg med at dette er første gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selv om han ikke tar UL på deg, har de fleste leger en "doppler" som de kan høre hjertelyden med.. Skal vel kunne høres i uke 11, men det kan du jo bare spørre om..

Jeg var så stressa om det var liv at jeg bestillte ultralyd privat i uke 9, vaginal, der både ser og hører du hjertet..

Slappet mer av etter det.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk ikke svar på det, men som hun sa, du er kvalm, trøtt, magen vokser og brystene er ømme, alt er tegn på at ting utvikler seg.

Så da vet jeg ikke noe mer før ultralyd i begynnelsen av mai en gang....

Trøst deg med at det går bra for de fleste!

Ikke dumt spørsmål i det hele tatt :-)

 

Hilsen ei som er 10+3 og var til kontroll for en uke siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geddy:)

 

Jeg tenkte litt i samme baner da jeg var på 1. svangerskapskontroll forrige gang jeg var gravid. Jeg hadde i tillegg en dårlig følelse jeg, da. Men legen min kunne ikke bekrefte eller avkrefte noen ting. Det viste seg at jeg hadde en ma, men det kom ikke fram før senere.

 

Men det er jo bare å spørre. Kanskje han kan kjenne på livmoren din og se om den har "riktig størrelse" til uke 11 å være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har akkurat vært på min første kontroll, er 6+6 og litt tidlig ute pga lavt stoffskifte som må følges med. Legen tok en slags GU på meg, dvs han bare kjente etter om livmora var forstørra og om størrelsen stemte overens med hvor langt jeg selv mente at jeg er på vei. Han tok ikke celleprøver osv. Legen hører muligens etter hjertelyd når du skal til første kontroll, siden du er 11 uker på vei, men hos meg gjorde han ikke det. Glemte å spørre om det også!

 

Konklusjonen er at jeg egentlig ikke vet så mye mer ang liv der inne nå enn før jeg gikk til legen, men det var hyggelig å være der og jeg har liksom på følelsen at det står bra til der inne. Kommer kanskje til å ta privat UL rundt uke 12 bare for å se hvordan det står til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle dere. Nå vet jeg iallefall hva jeg kan håpe på/forvente. Det er jo liksom det eneste jeg virkelig trenger å vite. Alt annet kan jeg jo lese meg til..

Tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...