Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Noen som har erfaring med dette? Hva går det ut på? Vet bare at jeg skal til legen i uke 36 og ta en prøve, da jeg har det... Er det farlig for nurket?
Carnation, nummer to i juli :) Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Hei Jeg er også rhesus -, men slik jeg har fårstått det er det ikke farlig med førstemann. Det som skjer når du nærmer deg termin er at du følges opp litt oftere med blodprøver, samt at de sjekker for antistoffer som kan dannes i kroppen din. Så langt jeg skjønte på min lege kan dette dannes hvis barnet har annen blodtype enn deg, men det er ikke farlig for barnet du har i magen nå. Når du kommer til fødsel får du en sprøyte med noe som gjør at det ikke skal bli konflikt mellom din og barnets blodtype. For nestemann vil du trolig får tettere oppfølging, det er slik jeg skjønte det først da det kan bli trøbbel - men det er flinke til å følge opp. Lykke til
Tre snart fire :o) *Overtid* Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Hei ! Det er ikke noe farlig for nurket ditt =) Vi får noen sprøyter i uke 32 og 36 (tror jeg det var) , og dersom barnet har R+ når det kommer ut, vil du få en sprøyte til. Det er bare for å forhindre at kroppen danner antistoffer til R+ ved ett evt senere svangerskap. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå