Gå til innhold

ER DET FRIVILLIG OM EN VIL TA GU PÅ FØRSTE SVANGERSKAPSKONTROLL?


nikoline, prinsen og prinsessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på 1. kontroll i dag, legen tok ingen gyn.undersøkelse.. og skal vist ikke ta det heller... Skal til jordmor om en mnd og til legen i begynnelsen på mai...Så det er vist ikke obligatorisk, kan ha en sammenheng med når man hadde sånn undersøkelse sist, jeg tok celle-prøver og sånt for mindre enn to år siden, kanskje det var derfor det ikke ble undersøkt.. Men har hatt gyn.undersøkelse med de 5 andre på 1. kontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde hellet ikke den undersøkelsen, men ble undersøkt da jeg var på innvendig ul, kanskje derfor??

Men ellers tror jeg ikke at de sjekker med mindre det er en grunn for det=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at det ikke var noe grunn til å ta GU med mindre det var noe jeg ville, hun tenkte da på celleprøver el andre plager.

Men jeg ser det er litt forskjellig fra lege til lege dette her.

Du kan jo ringe legekontoret og høre hva som er vanlig på første kontroll?

Husk å ta med morgenurin!

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har tatt celle-prøve de 3 siste årene må du vel ta...

men ikke ellers, da holder det med urin og blodprøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var til første kontroll i dag (er 6+6) og legen min tok ikke den vanlige GU-undersøkelsen, men kjente litt på livmora mi for å sjekke at den var blitt større, og for å kunne si noe om jeg hadde fått noenlunde riktig termin regnet utifra siste mens (dette kunne han si utifra størrelsen). Han kneip også litt ekstra på magen for å sjekke om jeg har graviditet utenfor livmora siden jeg har hatt mye vondt i magen. Han brukte ikke sånn utvidelsesinstrument som han vanligvis pleier, og det var mye mindre ubehagelig enn det vanligvis er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var til samtale hos lege for ei uke siden. Tok bare urinprøve da og gikk gjennom allergi medisinene mine.

Skal tilbake om en uke, da 8 fullgåtte uker. Skal ta GU da, men jeg ba om dette da det nærmer seg tre år siden sist og jeg ønsker å ta celleprøver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...