Gå til innhold

Hva trenger man på sommeren?

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt barn før og heller ingen i vennekretsen min. Hva bruker man feks i vogna på sommeren el mai/juni? Er det nok med et teppe? Skal de ligge på saueskinn eller er det for varmt? Har hørt at de ikke skal ha trekk på seg så må vel pakkes litt inn men hvor mye?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8505850-hva-trenger-man-p%C3%A5-sommeren/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er at babyen har på seg en tynn lue... for trekken... Du kan ha skinn i bunn, for det skal regulere varmen... Er det varmt bruker du jo pledd bare og på kjørlige dager er det fint med dyne... Det kan jo bli kalt i norge på kalde dager....

Det beste er å prøve seg frem når babyen blir født. Noen får babyer som er veldig varme andre er ikke så varme. Du kjenner på nakken til babyen om h*n er varm eller ikke... så kler du h*n deretter...

jeg ville ikke brukt skinn i bunn når det er varmt.

du kan jo selv forestille deg å ligge å svette på et saueskinn...

hver får gjøre som de vil da...

Du finner fort ut om det er riktig mengde klær på..

Kjenn på babyen i nakken,er den for varm kler du av litt..

Takk for svar! Tiden er liksom kommet til å begynne litt innkjøp og jeg var innom en butikk og tenkte at jeg har ikke peiling!! Men det blir vel til at jeg kjøper noen ting som er et "must" og resten etterhvert som jeg finner ut etter fødselen... Må bare finne ut hva som er et must.. :-) Men pledd har jeg og en vogge m madrass og dyne til den første tiden og vi har kjøpt vogn, så jeg får bruke det jeg har til å begynne med og til jeg blir kjent med ham.. :-)

Ja, jeg lurer i grunnen på et samme! Er så vanskelig å vite hva man trenger - samtidig som man jo gjerne vil ha "alt" på plass før den tiden kommer.

Har dyne og helsepledd og skal kjøpe madrass - og satser på å få masse sommerklær av venner og kjente :-)

De fleste babyer liker å ligge med et teppe godt rundt seg den første tiden, det gjenspeiler litt at de hadde trnagt og godt i magen. en vogndyne er også lurt å ha. Så må du som de andre har sagt bare føle seg frem litt. Du vet som regel best selv når du har blitt kjent med babyen.

Annonse

heihei. jeg var faktisk i går og spurte dama på en bebibutikk akkurat det samme.... hun sa at hvis det var kalt var lammeskinn bra, men ellers kunne det være nok med et helseteppen... hun skrøt mye av helseteppe og det er vel ikke uten grunn av at det er dette de bruker på sykehuset.... dama sa også at hvis babien hadde feber skulle du bare ha helseteppe rundt barnet.... det varmer, men gjør aldri barnet overopphetet. jeg skal i allefall ha helseteppe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...