Gå til innhold

Et lite intimt spørsmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Shaver dere nedentil før fødsel? Jeg får det ikke til lenger jeg altså.. Har dere noen enkle måter å gjøre det på?? Kan jo få hjelpe av samboer, men jeg er så nervøs for at han skal skjære meg. Men det gjør han nok helt sikkert ikke.. Hva tror dere jordmødrene synes om temaet da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å gjøre det. Og samboer skal få hjelpe meg...

Før i tiden var det vanlig å barbere før fødsel...

Tror ikke jordmor kommer til å reagere på det. Det er nok ikke det hun er opptatt av. Men har hørt at det er bedre å sy dersom man må det, når man er barbert... Og så er det jo lettere å holde seg ren etterpå kanskje?

Skrevet

Jeg er litt usikker på hva jeg bør gjøre med det, for det klør ofte når det vokser ut igjen, hvis man ikke tar det med en gang, og det høres så ubehagelig ut når man er sår etter fødsel. Tror kanskje jeg ender opp med å bare stusse den berømte bikinilinjen:)

Skrevet

Jeg bruker (les: mannen min) en lady-shave, og nå i disse tider hvor jeg ikke får tatt det så ofte bruker jeg den med en "sko" på (en ekstra dings som gjør at du ikke får barbert det helt intill, blir en 3-4 mm). Da slipper jeg å føle på at jeg må ta det så ofte, jeg slipper å være redd for at mannen min skal komme til å skjære meg, og jeg ser "velstellt" ut... bikinilinjen tar han uten denne skoen, så der blir det nesten like bra som med høvel, men klør ikke når det vokser ut! :-)

Skrevet

ikke så lett å komme til:) Men mann må jo holde litt orden i ugresset som jeg kaller det.Men helt barbert kommer jeg nok ikke til å være.Som nevnt lenger oppe ,så var det vanlig at dem barberte neden til når man kom inn for å føde før.Tror dem ser så mye rart at dem reagerer ikke på om folk har hår eller ikke der nede :)

Skrevet

Jeg har barbert meg litt slik at det ser ok ut, føler meg liksom litt bedre med en gang.. Speilet er jo en god hjelp når magen blir for stor til å se over når en barberer seg, vanskelig å "føle" seg frem uten.. Går jo, men kan fort bli kutt og sånn..

Skrevet

Har hørt om noen som hadde brukt noe hårfjerningskrem...

Skrøt veldig av det. Klødde visst ikke så mye når det vokste ut igjen...

Skal prøve det selv også. Kommer ikke til å fjerne så mye på fremsiden hvis dere skjønner... Men på kjønnsleppene og bikinilinjen. Så lar jeg det være igjen litt hår fremme, sånn at jeg ikke føler meg så blottlagt og naken, selv om jeg er det da :-)

Skrevet

Hår er der for en grunn!!! JM gir sikkert bengen i om man barberer eller ikke, og jeg kan GARANTERE at det er det siste dere vil tenke på i kampens hete!!!

...Kjære vene..

Skrevet

Obs!! En kjenning av meg brukte hårfjerningskrem der nede, og.. det er en grunn til at det står at man ikke skal gjøre det, for å si det sånn.. Sår (mer som brannsår) og blemmer, og vansklig å gå med bukse etterpå.... Så vær forsiktig da, damer! Vet ikke hvilket merke dette var, men ville iallefall prøvd med kun et lite område i første omgang..!!

Skrevet

Det finnes noen hårfjerningskremer som er for intimsonen også, men jeg vet ikke hvor de selger dem. Pleide bruke det når jeg bodde i Hellas og det ble mye bikini:)

Skrevet

Jeg barberer meg jevnt og trutt nå, selv om jeg er høygravid, får til så lenge jeg står foran speilet slik at jeg kan se at den lille "dotten" blir sånn høvelig rett;) Ellers så er det ingen problem å barbere de ytre leppene og litt der bak. Kommer til å fortsette med dette for mitt eget velværes skyld! (Fødsel eller ei:)) JM møter på så mye "rart" at jeg tror ikke det er grunn til å tenke på dette med barbering fra eller til i det hele tatt. Gjør det som passer akkurat DEG best, det er min mening:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed fra JM om å IKKE babere meg... Begrunnet det med at det var greit og ikke klø da vet voks ut etter fødsel da det ville bli meget ubehagelig å babere etterpå, og at det STERKT reduserer skjangsen for sopp og urinveis infeksjon i løpet av svangerskapet...

Skrevet

Var ikke barbert med nr 1 og kommer heller ikke til å gjøre det denne gang

Skrevet

Hos meg klør det ikke når det vokser ut, ikke har jeg noen gang (bank i bordet!!!) vært plaget med UVI og sopp heller:)

Skrevet

Ikkje glatt barbert, men helt kort.

Slipper ikkje til samboer med høvelen nei.. :)

Skrevet

jeg bruker weet duo, som er beregnet for området, og kommer nok aldri til å bruke noe annet. den er helt super. smør på, vent litt, tørk av - vips, alle hår borte. hverken svir eller klør, har aldri hatt sopp eller UVI heller. Der følger også med etterbehandlingscreme som er deilig og ha på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...