Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Når dere kom inn til sykehuset når fødselen var i gang, måtte dere da opp på vekta? Så et sånt skjema som man bruker på føden for å føre fødselsforløpet, og på det stod det også høyde, vekt på mor. Jeg så jo for meg at sambo skulle være med meg hele tiden, men om jeg skal opp på vekta og den avleses, så er det uaktuelt. Jeg fikk helt panikk når jeg så det, og selv om jeg har 1 mnd igjen, gruer jeg meg som bare det nå.. Huff..
EvyHO Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har ikke vært på vekta de to gangene jeg har født.... Og om de ber om det så kan du faktisk bare "nei-takk".. ingenting galt i det!
Mams til Ronja har fått Aurora Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 Nei, var ikke på vekta på føden:-)
Vriompeis Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 jeg var ikke på vekta, men på fødekortet mitt står det en vekt. Aner ikke hvor de hadde den fra for den stemte ikke i det hele tatt... Men var i min favør:) haha...
DiddiDaddi Skrevet 6. mars 2007 #5 Skrevet 6. mars 2007 På mitt skjema førte de opp siste vekt som var notert fra jordmor jeg gikk til under svangerskapet. Er det lenge siden du veide deg kan det jo hende de spør om vekt, ellers er det jo bare et utgangspunkt - er jo ikke noe de trenger vite under fødselen vil jeg tro.
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 6. mars 2007 #6 Skrevet 6. mars 2007 Bare nysgjerrig jeg... Er du redd for at sambo skal se hvor mye du veier, eller har jeg misforstått helt...?
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #7 Skrevet 6. mars 2007 Isadora: Ja, er redd for at han skal se. Vil ikke at han skal se at jeg veier mer enn ham. Ikke det at jeg tror han bryr seg, men flaut for meg synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #8 Skrevet 6. mars 2007 Det er egentlig ganske morsomt hvordan vi damer er. Ok der skal du i ditt mest sårbare ligge og føde med allt det følger med seg. Men vekta den skal han ikke se.
Anonym bruker Skrevet 6. mars 2007 #9 Skrevet 6. mars 2007 Nei, ingen veiing på meg heller. Men synd du føler at dette må skjules synes jeg. Du er jo gravid for pokker!!! Jeg veier nå akkurat det samme som min samboer. Er i 35 uke. Og det vet han. Jeg fleiper med det og kaller han "flisa". Hva skal jeg gjøre? Slanke meg så jeg ikke skal veie så mye som han...? Men, men, ikke stress med veie-problematikk når du skal føde i alle fall. Tror ikke det er noe tema når du kommer stabbende inn på fødeavdelingen.
Gjest Skrevet 6. mars 2007 #10 Skrevet 6. mars 2007 Hmmm, husker ikke jeg. Var litt utafor da vi ankom føden. Men jeg tror ikke jeg ble veid. Hva er vitsen med det egentlig? Og ikke tenk på vekta di. Jeg når igjen min samboer om en kilo jeg. Det forsvinner jo masse i.f.m. fødsel...
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 6. mars 2007 #11 Skrevet 6. mars 2007 Jeg har ikke blitt veid noen av gangene
Isadora nybakt mamma 14.06.07 Skrevet 6. mars 2007 #12 Skrevet 6. mars 2007 Synes også det er synd at jenter skal være bekymret over dette med vekten når vi er gravide!! Har egentlig ikke tenkt på det jeg. Men så er min samboer over dobbelt så tung som meg når jeg er gravid han så det er ikke noen fare for at jeg tar ham igjen.
babyandme Skrevet 6. mars 2007 #13 Skrevet 6. mars 2007 Nå har jo ikke jeg født før, men gravid er jeg..13 dager til termin. Føler meg jo litt stor og tung nå, og det dukker jo opp tanker som at mannen min ikke synes jeg er så fin lenger og sånn. Men da tror jeg det er viktig å huske på komplimenter som er forsøkt sagt til meg av mannen min om at han fortsatt synes jeg er like "hot" som før og enda litt til!! Og ikke minst at jeg bærer hans barn og gjør en kjempejobb!!! Vi jenter må begynne å ta til oss de komlimentene vi får og forstå at noen elsker oss akkurat slik vi er! De fleste folk synes at gravide damer er noe av det vakreste de ser.. Og helt ærlig så synes jeg også det! De bærer på fremtiden;o) Bare litt vanskelig å tenke slik når man selv er gravide-det synes jeg også.. Men vi TRENGER å tenke positivt og ta imot alle godord vi kan få! Så lykke til alle dere gravide, stå på!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå