Gå til innhold

Dere ammere er dere glemske?


Yana

Anbefalte innlegg

I dag fann jeg ikke barnehagesekken til dattera. Sa til mannen min at den hadde jeg nok glemt i barnehage, men jeg hugset å ha pakket den. mannen kom til barnehagen der var ingen sekk. Og var selvfølgelig irritert. sekken viste seg så være oppi vogna som var hjemme. Tenkte også jeg skulle fortelle om noe annet som jeg glemte i barnehagen for noen dager siden som fikk oss til å ha en stor krangel hjemme, men problemet er at jeg kan ikke lenger hugse hva jeg glemte som gjorde mannen min så irritert.

 

Har virkelig bare bomull i hodet. Mannen har vanskelig for å forstå, fant en artikkel om melkehormon som gjør en glemsk som forklarte litt for han. Men jeg har vanskelig for å tru selv også at det kan forklare alt? Skal begynne å ta mineraltilskudd for sikkerhetskyld.

 

Dere ammere er dere like glemsk som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ammer, men har ikke merket noe til at jeg glemmer ting. Hadde en sånn periode når jeg var gravid. Rotet bort lommebok og nøkler hele tiden. Så jeg kjenner til følelsen, ikke noe kjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke merket så mye til den berømte ammetåka, jeg. Bortsett fra at jeg har problemer med å huske hvilken pupp jeg ammet på sist. Og så fant jeg ut at jeg hadde "glemt" hvordan man lukeparkerer, dvs fikk det i alle fall ikke til her en dag, og endte opp med å måtte gå mye lengre fra en parkeringsplass der jeg slapp å lukeparkere.

 

Ellers tror jeg lite søvn forklarer mye av det folk opplever som ammetåke. Siden lillegutt sover mye om natta, er det kanskje grunnen til at jeg har sluppet unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg er glemsk ja...herregud!Noen eksempler:

 

1: Feks i går... var på et senter i Oslo å handlet noen timer. Kom tilbake til bilen, og da sto døren bak på vidt gap, men jeghadde jo låst med alarm-knappen! Hadde glemt å lukke igjen døren etter at jeg hadde tatt ut minsten av bilstolen!! Heldigvis var ingenting stjålet.

 

2: Sist uke hadde jeg laget mat, satt og spiste og etter en stund dro jeg for å hente eldstemann i bursdag. da jeg kom hjem syns jeg det var litt varmt på kjøkkenet, og da hadde jeg faktisk glemt å skru av stekeplata, den sto på fullt den...shit, kunne gått skikkelig galt det.

 

3: Vi har kjøpt ny leilighet og driver å flytter. sambo pusser opp den nye mens jeg pakker i den gamle leil. en dag hadde vi besøk, og vi snakker omnaboene våres og sånn. så sier sambo:"jaja, nå slipper vi hvertfall hun sure bitc*en under oss, det skal bli deilig det(hun klager for ingenting). så svarer jeg "hæææ, skal hun flytte?"

sambo svarer MEGET oppgitt:"nei Angela...VI skal flytte"

 

 

Barnehagesekken glemmer jeg stadig vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldi i tåkeland..men har underskudd på søvn.. klarer ikkje å tenke og huske da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har amma i tre mnd og eg gløymer masse heile tida. begynte då eg var gravid. ganske lei av det..håper det går over snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ammer ikke da... Men er extremt glemsk for det...;) Tror det er pga litt underskudd på søvn som gjør det hos meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåke, ja! hehe off da. Tror samboeren min begynner å bli vant med det nå. Er ikke bare fæl til å glemme, men ... jeg detter liksom ut av og til.

Kan stå og ha en samtale med noen og se dem inn i øynene, men jeg får ikke med meg ett ord av det de sier. Hver gang jeg er i butikken, og hvis jeg må stå i kø og vente for å betale, detter jeg ut da også, og de i kassen me si: HEI!!. Også lander jeg igjen. Er litt flaut, men men :)

Sambo driver å spør meg etter han har fortalt meg noe; fikk du med deg det nå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEpp, jammen godt eg ikkje e aleine! Begynte når eg va gravid. Eg e ganske distre til vanlig, så no e det ille, blir direkte flau enkelte ganga over ka eg har glømt.Men men...det går vel over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke bare dere som ammer som glemmer, jeg pleier å si at jeg er i flasketåka, glemmer ganske mye..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg er blitt kjempe glemsk.... går jo rundt og duller i min egen lille verden:-) Blir vi noensinne normale igjen etter å ha fått barn?!! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...