Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Takk for et bra innlegg 4.3 kl 2237! Det engasjerte mange, men min oppfatning er at mange misforstod poenget ditt og ble provosert fordi de oppfattet deg annerledes enn slik du er. Du satte ord på følelsene dine og satte ting i perspektiv og det er bra!

Det er ikke ofte det blir postet så engasjerende innlegg om et så alvorlig tema. Ser fram til å lese flere innlegg av deg!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8505203-til-puff-den-lille-dragen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det! Ser at jeg har engsjert mange ja. Kan helt ærlig ikke forstå hvorfor mange ble så rasende sinte, og påstår jeg ikke gjør jobben min, at jeg er en elendig førskolelærer og at de er glade jeg ikke passer deres barn.

Skjønner heller ikke hvorfor folk tror at jeg ikke gjør noe i alvorlige saker. Selvfølgelig gjør jeg det. Er i kontakt med barnevern og ppt, men situasjonene løses ikke uten videre av den grunn. Hvis barnevernet ikke finner grunn til å fjerne barna fra hjemmet, vil de fortsette og leve under kaotiske forhold, selv om de får noe hjelp.

Det at jeg brukte noen kraftuttrykk for å uttrykke frustrasjon, ble visst tatt ille opp. Jeg mener jo ikke bokstavelig at jeg forbanner de som er opptatt av små hverdagslige ting som gjelder egne barn. Men jeg ville beskrive kontrasten her. '

Godt noen forstod poengene da! Og en annen ting: de som angrep hardest, var som vanlig de anonyme....

Takk igjen, Blond!! :-)

Jeg syntes også det var et bra innlegg! Har lest tråden både her inne og på skravlesiden, og jeg blir overrasket over at mange ikke forstår hva du mener.

Jeg har selv jobbet med barn, og skjønner at du satte ting på spissen. Klart jeg har brydd meg om alle barna, men enkelte ganger er det noen jeg har bekymret meg ekstra mye for. Og menneskelig som jeg er, har de litt mer trivielle problemene havnet litt i bakgrunnen. Sånn er det bare. Hvis noen har kapasitet til å vie alle like mye oppmerksomhet hele tida, så sier jeg hurra for dem. Men de fleste klarer ikke det. Og da synes jeg det er riktig å bekymre seg mest for de som kanskje ikke har det så bra.

Videre må jeg si jeg er overrasket over hvor mange som skal fortelle deg hvordan du skal gjøre jobben din. Jeg stoler på at du og de aller fleste andre som jobber i barnehager og skoler vet hvordan man skal håndtere situasjonene du fortalte om. At et barn er knyttet opp mot barnevern og ppt eller bup er i seg selv ingen garanti for at problemene forsvinner. (Og dette var ingen kritikk mot noen av disse instansene). Man må jo stole på at barnevernet m.fl. gjør det de kan. I mellomtida fortsetter man å bekymre seg og man vrir hjernen for å finne ut hvordan man kan gjøre hverdagen for disse barna best mulig. Men man kan jo ikke ta dem med seg hjem...

Annonse

Jeg fikk tårer i øynene av innlegget ditt, jeg skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg blir fysisk og psykisk kvalm når jeg tenker på alt du vet om de barna som ikke har vært så heldige med hvilke foreldre de har fått.... Derfor jobber ikke jeg i barnehage.

Innlegget ditt setter virkelig ting i perspektiv, jeg skal tenke på deg neste gan jeg er bekymret for om barnet mitt har spist og sovet nok.

Takk! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...