Gå til innhold

Faens lege!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sinnsykt med å slutte å røyke,og går med dårlig samvittighet og tårer i øya så fort jeg tenner den jævelen. Det er så jævli... Hadde nok klart dette så mye bedre om ikke x`n som jeg i sommer var i retten mot, for grov og massiv vold mot meg,hadde sittet inne slik han egentlig skal....men idioten møtte ikke til soning. Så her går jeg da,med øyner i nakken og gud vet hvor,pga redsel for både meg,ungene mine og min nye samboer. Men saken er den da,at jeg hadde alvorlige komplikasjoner under forrige svangerskap og fødsel,som morkakeløsning. Når jordmoren jeg går til nå hørte dette,kontaktet hun føden og fødselsleger med en gang. De kom frem til at jeg må gå til kontroll hver 14 dag,altså en gang i mnd hos legen min og en gang i mnd hos jordmor. Så kommer vi da til svangerskapskontroll,og skulle gi beskjed fra jordmor at dette var absolutt nødvendig. Jeg har allerede 1pluss på blod i urin og 2 pluss på protein,men blodtrykket er foreløpig bra,(er i 17 uke). Men hva skjer,joda han bare avfeier at morkakeløsning var bare bagatell,det kunne vi bare gi oss med å bekymre oss for!!! Hvorfor er da jordmor/fødselslege så obs på dette da,og jeg har allerede vært på 5 ul,og skal ha flere... Det eneste vi fikk ut av svangerskapskontrollen,var kjeft kjeft og atter kjeft for røyken. og det var ikke bare meg,samboern får faen mefg like mye kjeft han.. Vi vet jo at røyken ikke er bra,og at vi burde sluttet.Men oppi dette er det så jævli vanskelig. Har posttraumatisk stresssyndrom (sterk grad) etter volden jeg ble utsatt for,samt at det er påvist hjerneskader etter slagene som går på hukommelse,talesenteret,finmotorikk,hele høyre side er svekket samt arm og ben på venstre side.. Ønsker så sterkt å klare å stumpe røyken,og skal nok klare det med den snille samboeren ved min side.. måtte bare få ut litt frustrasjon over den jævla legen!!!!!!!! grrrrrrrrr. Det hører også med til historien at vi ikke får komme til legen en gang pr mnd,slik jm og fødselslege mener er absolutt nødvendig. Og at alt vi bekymrer oss for bare blir avfeid. Ikke noe som nytter å ta opp med han :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du bør ta deg en prat med jm nå, og få henne til å snakke med legen din!!

Sevfølgelig vet vi alle at det å røyke under et svangerskap ikke er særlig bra, men det er mange andre ting som ikke er bra også.. det å stresse og ha skikkelige abstinenser pga å ikke røyke, er værre for babyen! Så om du klarer å minske nikotininntaket til det minimale, så er nok det det beste! Og om resultatet tilslutt blir det at du har stumpet røyken helt, ja da er jo det perfekt!

Det virker som om du har en snill samboer ved din side, og en forståelsesfull jm! Vær flink å snakk med dem nå, du trenger all den støtten du kan få!

Vil bare ønske deg lykke til videre, og jo mer du stresser og styrer på med den røyken, jo værre er det faktisk (!!!!) for babyen! Prøv heller å røyk så lite som mulig! (dette er ikke noe jeg har funnet på selv altså... det er min jm som har sagt det, og andre helsepersonell!!!!)

og nei, jeg er ikkerøyker selv, men jeg har forståelse for andres problemer likevel!

Puh, der har jeg både forsvart deg og meg:-)

Skrevet

ble litt småfeil på slutten der da... og JA, jeg er ikkerøyker skulle det stå:-) altså: jeg røyker ikke.. hehe...

Skrevet

Denne må jeg bare svare på...for jeg er lege selv.

Du har en lege som faktisk bryr seg om deg-og som gjør seg skikkelig upopulær og tar en ordentlig "fight" med deg og samboeren din-fordi han ønsker at du skal slutte å røyke...inderlig mye.

Som du vet disponerer røyk for svangerskapsforgiftning som igjen kan gi (sjelden)..morkakeløsning.

Det gjør liten nytte at du går ofte til kontroll...så lenge du ikke gjennomfører det viktigste tiltaket:slutt å røyk.

Det kan gost være at jordmoren din og legen din allerede har snakka sammen og at de har en plan. At hun skal være snill og støttende-og at legen din skal være streng. Dette kan være effektivt. Du trenger kanskje begge deler?

Jeg skjønner veldig godt at du har det vanskelig-og du har opplevd mye vondt-og at det er vanskelig å mobilisere til å slutte å røyke. Noe som er kjempevanskelig.

Men kom igjen da!

Så kan du vise den f.... legen at du kan!

Sender deg en lykketilklem!

Skrevet

Min erfaring er at jm har mere "peil" på hva de snakker om, enn en allmennpraktiserende lege... Mener hun du trenger ekstra oppfølging, ville jeg ha støttet meg mere til det enn legen. Personlig er min lege helt på blåbærtur når det gjelder sv.skap! Men en skal ikke feie alle leger over en kam. I enkelte tilfeller er det nok motsatt også... Men det høres ut som at du har motivasjonen i orden for å prøve å slutte å røyke! D er supert!

Røyker du MYE da er jeg enig at det ikke har så mye for seg med hyppig oppfølging, da er det bare deg som kan gjøre noe med det... ikke jm eller lege!

Kjempe lykke til'! Hilsen nå x-røyker :)

Skrevet

Tusen takk for svar,forståelse og lykkeønskninger. Kommer ikke til å gå til legen mer nå,blir bare jordmor på meg nå. Hørt om flere som også bare blir avfeid hos han og behandlet som dritt. Bytter fastlege nå,for ungene mine skal få slippe han der vet jeg. Og den røyken skal jeg klare til slutt,gir meg aldri så lett. Jm er helt super og støtter meg uansett,og samboern er helt fantastisk. Skal nok gå til slutt dette,må bare bruke tiden til hjelp:)

Skrevet

Hei. Jordmor har ikke vært i kontakt med han,fått det bekreftet i dag. Hun var heller sjokkert over måten han behandler oss på og at han t.o.m går mot fødselslegens absolutte anbefaling. Har også hørt om flere tilfeller disse dagene,og han mister fler og fler pasienter. Jeg går IKKE dit mer. Er faktisk ikke slik at en lege skal oppføre seg slik mot pasientene,at de gruer seg til å komme dit for det første. og for det andre så skal de vel være der for oss,å lytte når vi sier/spør om noe????Er vel ikke meningen at man skal bli avfeid og fnyst av hos legen,samme hva det gjelder?? er selv innen helsevesenet og vet hvor fort vi hadde fått sparken hadde vi oppført oss sånn mot pasientene. Fysj og fy sier bare jeg.. visse leger skulle funnet seg noe annet å gjøre! Helt grønn på svangerskap er han også,klarer ikke å finne livmorens topp eller hjertelyd,mens sykehus og jm fant det med en gang. t.o.m jeg selv finner det jo. Tragisk,men må bare le også:)

Takker for lykke til klemmen:)

Skrevet

denne over var til legen:)

Skrevet

Jeg har spesial oppfølging pga komplisert fødsel så går til kontroll med lege og jordmor på sykehus.

Ikke en gang har de spurt meg om sigarettene. Det synest jeg er rart....

Jeg har sluttet men det står jo uansett i papira mine at jeg røyker

Synest det er så mange forskjellige meninger og tilbakemeldinger fra fagfolk til fagfolk.

Skrevet

Tusen takk. Røyker ikke mye,SKAL klare dette uten den fordømte legen,han får meg bare til å få enda mer lyst på røyk. Gir meg ikke ,skal være røykfri snart jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...