Mamsen&2Gull Skrevet 6. mars 2007 #1 Skrevet 6. mars 2007 Da har tiden kommet for å få et barn til.. Jammen meg snart 2 år siden sist:) Å jeg har glemt mye.. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet hva som er viktig å ta av vitaminer og lignende før og under svangerskapet... Og eventuelt hvilken mat jeg bør unngå.. Håper på svar:)
Puella Skrevet 6. mars 2007 #2 Skrevet 6. mars 2007 Folat er ihvertfall anbefalt alle gravide og de som prøver å bli gravid. Man bør selvsagt unngå alkohol, røyk ol.
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 6. mars 2007 #3 Skrevet 6. mars 2007 begynn med folat i dag, ta gjerne multivitaminer ved siden av og omega 3 uten a og d vitaminer skal ikke ha for mye D vit ellers er det jo sink og selen til mannen. spis frukt og grønnsaker og gjør ellers akkurat det du trives med lykke til med prøvingen
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 6. mars 2007 #4 Skrevet 6. mars 2007 du lever som normalt hele mnd. jeg dropper gjerne alkohol rett før mens da. NÅR du blir gravid, er det upasteurisert ost, rødt kjøtt, ferskvansfisk over 3 kg og spekemat du skal passe på :
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå