Gå til innhold

lurer så fælt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så bra att du har klart å slutte !!! Eg røykte noe under 1 og 2 svangerskap, men det oppgav eg ikkje dette til verken lege eller jordmor. Av den enkle grunn att jeg syns det var flaut att eg ikkje klarte eller hadde vilje til å slutta. Jeg var veldig opphengt om morkaka var fin- det var den. Har ikkje hørt om att fostervannet og røyk. Hadde sagt det til legen eg. Du har slutta det er det viktigste- du komme te å få ros for det. Det er lurt med en open dialog mellom deg og legen/jordmor. Eg trega voldsomt på att eg ikkje var open om min røyking.

En frisk morkake er rød og fin. En morkake hos en som røyker kan være nesten helt svart. Har sett dette i virkligheten- ikkje nåke vakkert syn akkurat. Då seie det seg selv att røyking går ut over barnet.

Lykke te !! syns du e kjempe flink

gratulerer at du endelig har sluttet;) eg røykte i begynnelsens av graviditeten, er no 14+2 men eg sa ikke noe om røyken til legen.. angret på det, eg sa det sist gag eg var på kontroll og fikk mye hjelp å tips om hvordan eg kunne klare det. eg har klart det :D og fikk god oppfølging av jordmor å lege:)

Grattis:)

Flott at du klarte det. Men til ditt spørsmål om de ser det.

Det tror jeg. Hadde barn på nyfødtintensiv. Ikke for at jeg røyka, men hadde svangerskapsforgiftning. En kveld ble noen av oss stående å snakke med en lege. Det var ei ung mor der, som hadde dårlig samvittighet for at hun røyka i svangerskapet, og lurte på om hun var skyld i at barnet var født for tidlig. Legen sa at det var mulig å si, men at det jo noen ganger er slik at de som røyker får fortidlig og eller med lav fødselsvekt. Selfølgelig ikke alltid.

Uansett legen sa da at de kunne se på barna at moren om røkt mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...