Gå til innhold

Trenger noen som kan motivere meg litt og hjelpe meg til litt selvdisiplin.....


wicca

Anbefalte innlegg

Jeg må ned 30 kg og trives absolutt ikke sånn som jeg er no men eier ikke selvdisiplin jo. La på meg 26 kg når jeg gikk gravid, raste ned 16 de 2 første ukene men så var det stopp :( men det er ikke rart da for jeg klarer ikke la være å spise snop og spesielt sjokolade, får sånn sug etter noe søtt etter middag og utover kvelden og klarer ikke motstå.

 

Noen gode råd å gi meg? Hvordan skal jeg klare å komme i gang og hva skal jeg gjøre for å bli kvitt det søt suget. Trenger virkelig noen som kan sparke meg bak no altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med legen din. H*n kan sikkert komme med masse tips som kan passe akkurat deg! Lage et slags "program" til deg som du kan være med å lage. Følge opp med legetimer, der du blir veid og målt osv. Dette kan kanskje være en motivasjon? Kanskje du kvalifiserer til å få reseptbelagte slankemidler? Reductil er det mange som bruker her inne, meg selv inkludert - og jeg er veldig fornøyd! søtsuget forsvinner og jeg glemmer helt å spise. Kanskje det kan være noe for deg for at du skal komme i gang?

 

Håper jeg var litt til hjelp :)

 

Ønsker deg hvertfall masse lykke til & oppdater gjerne om hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvis jeg skjønner innlegget ditt rett, så er det ikke lenge siden du fikk en liten? Tenker bare i forhold til svaret til hun over her, for hvis du ammer kan du ikke få reseptbelagte slankemidler. Men det finnes mange ting du kan gjøre likevel!

Spis ofte, ca hver tredje time.

Jeg kjenner veldig godt igjen søtsuget etter middag, og min løsning på det har vært ett eple. Bruker laaang tid på å spise ett eple etter middag og det hjelper. I tillegg er det lurt å ha noe å holde på med. Hvis man bare blir sittende rett opp og ned foran tvn blir lysten på noe søtt/noe å putte i munnen stor. Prøv med håndarbeid, scrapping osv. som du kan holde på med mens du f.eks. ser på tv.

Ellers er krom påvist å kunne hjelpe mot søtsug, men hvis du ammer kan det være lurt å sjekke at det går fint å ta det samtidig.

15 - 20 mandler når det verste søtsuget setter inn kan også hjelpe.

Lag en smoothie.

Og sist men ikke minst tøm skapene for snop og kutt opp grønnsaker i en skål i kjøleskapet :o)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at hun ikke vil få reseptbelagte slankemidler hvis hun ammer, men jeg tenkte hvis hun ikke gjør det. Legen ville ikke anbefalt henne dette heller dersom hun ammet så derfor mente jeg det kunne være lurt å ev snakke med legen for å få tips osv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...